Karácsony Gergely a Rákosrendezőre tervezett úgynevezett „mini-Dubajnak” nevezett beruházás kapcsán arról beszélt mai rendkívüli sajtótájékoztatóján, hogy „ha már védjük a nemzet szuverenitását, akkor talán a kormánynak nem arab befektetőkkel kellene lemutyiznia, hogy mit kezd ezzel a Budapest számára rendkívül fontos területtel”, hanem a fővárossal együttműködve kellene kitalálni a hasznosítást. – A közös célokhoz kellene befektetőket keresni, nem pedig fordítva – mondta.
A nem nyilvános dokumentumból kiderül, hogy több mint 300 milliárd forintért több nagy infrastrukturális projekt valósulna meg a területen: vasút-villamos-metró hármas csomópontot építene a kormány a vasútállomás helyére, és kivinnék a kisföldalattit a körvasútig. Összekötnék a zuglói és az angyalföldi villamosvonalakat, és új bringás hidat építenének Rákosrendező fölé. Mindezt akkor, ha ezzel párhuzamosan megépülne a területre tervezett, legalább 5 milliárd dolláros új városnegyed is, a Rákosrendező területére tervezett „mini-Dubaj”.
Nemrég a Telex a VSquare értesülése alapján írt arról, hogy egy dubaji üzletember a Mol-toronynál is magasabb felhőkarcolót építene a szóban forgó területre. Az üzletember már tárgyal a kormánnyal. A cikk szerint a kormánynál az a Mohamed Alabbar jelentkezett be, aki a világ legmagasabb és Dubaj leghíresebb épületét, a 828 méteres Burdzs Kalifát is építette. A zuglói területre egy kisebb, 220-240 méteres felhőkarcoló van tervben, ez viszont még így is jóval magasabb lenne, mint a 143 méter magas Mol-torony, Budapest legmagasabb épülete.
A Fidesznek nem választási programja, vagy ajánlata van Budapestnek, hanem hadüzenete
– jelentette ki Karácsony Gergely.
A politikus beszélt az agglomerációs közlekedést érintő kormányzati tervekről (gyakorlatilag beszüntetnék az állami Volán- és HÉV-járatokon is használható Budapest-bérletet) is, amit teljeséggel elfogadhatatlannak tart. – Fel akarják rúgni a húsz éve működő integrált tömegközlekedési rendszert – jelentette ki, ezzel félmillió embernek okozva kellemetlenséget, drágább és rosszabb szolgáltatásokat. A terveket szakmai és politikai botorságnak minősítette a főpolgármester, és határozottan lebeszélné a kormány tervei megvalósításáról.
Ha nem tudnak segíteni, legalább nem ártsanak – kérte az állami döntéshozókat Karácsony, aki szerint a HÉV államosítása óta semmi sem történt, a szerelvények amortizációján kívül, ami miatt ritkítani kellett a menetrenden a MÁV országos válságához igazodva.