A telekommunikációs piacon látható tendencia jól nyomon követhető az Invitelnél is. A korszerű szolgáltatásokat nyújtó vállalat ügyfelei egyre nagyobb arányban választják az IPTV-szolgáltatást, illetve az IP-alapú megoldások a telefóniában is látványosan terjednek. Ennek egyik példája a vállalati kommunikációt támogató IP Center szolgáltatás, amely rugalmasabbá és költséghatékonyabbá teszi a cégek működését.
A távmunkát is segíti az egyesített kommunikáció (unified communication)
A munkavállalók többsége napi szinten használ olyan informatikai megoldásokat, kommunikációs csatornákat, amelyek távmunkára is alkalmasak. „Az üzleti kommunikáció gyökeres átalakulásának lehetünk szemtanúi. A fejlesztések az egyesített kommunikáció irányába tartanak, vagyis az internet, a vezetékes és a mobilszolgáltatások már egyre inkább összemosódnak. Ennek köszönhetően bizonyos szempontból már nem számít, hogy a munkahelyen vagy attól távol – akár külföldön – dolgozunk: a céges rendszereket és az irodai mellékünket is ugyanúgy el tudjuk érni. Ezek pedig a technológiai vonalon mindenképpen segítenek abban, hogy a vállalkozások nyissanak az atipikus foglalkoztatási formák felé” – mondta a Hír24-nek Javorniczky Áron, az Invitel vállalati és nagykereskedelmi vezérigazgató-helyettese.
Az üzletágvezető szerint a folyamatot támogatja a felhőszolgáltatások elterjedése, valamint az is, hogy az internetalapú IP-telefónia látványos fejlődésen ment keresztül.
Az IP-alapú megoldások előnyei
A hagyományos IP-alapú telefonálás már több mint 10 éve megjelent Magyarországon, de az igazi áttörést az utóbbi évek hozták. Az előrelépést részben az jelentette, hogy a vállalkozásoknak nem kell saját, drága IP-alközpontokat kiépíteniük, hanem mindezt bérelt szolgáltatásként, havidíjas konstrukcióban is igénybe vehetik. Másrészt időközben a vezetékes IP-telefonok távolról (számítógépről, táblagépről) is elérhető asztali okostelefonokká váltak.
Az Invitel IP Center továbbá azt is biztosítja, hogy a felhasználó távolról, különböző eszközökkel úgy tudjon telefonálni, mintha az irodai asztali készüléknél ülne. Kimenő hívás esetén az irodai szám jelenik meg a hívott félnél, bejövő hívás esetén pedig a rendszer párhuzamosan csengeti a céges melléket és a távoli nomadikus irodát. A kiegészített funkcionalitású megoldás ezenkívül lehetőséget nyújt azonnali üzenetküldésre, tele- és videokonferencia szervezésére is.
Javorniczky Áron szerint természetesen érthető az óvatosság is a társaságok részéről, hiszen a távmunka bevezetése nemcsak műszaki átállást igényel, hanem szemléletváltást is – a munkáltató és a munkavállalók oldaláról egyaránt. Egy ilyen döntéshez a menedzsmentnek többek között számos informatikai, HR- és vezetés-szervezési szempontot kell mérlegelnie.
„Ennél a foglalkoztatási formánál a munkaidő helyett sokkal inkább az elvégzett feladatokra és a projektszemléletre tevődik át a hangsúly. Az info- és telekommunikáció ebben is segít, hiszen vannak olyan programok, amelyekkel távolról is könnyen követhető, hogy hol tartanak az egyes folyamatok. Az InnoMax-pályázaton például néhány éve egy e-irodai fejlesztést díjaztunk, de később is volt olyan cég, amely hasonló projekttel nevezett” – utalt az Invitel innovációs seregszemléjére az üzletágvezető.