2016 egyik nagy filmes meglepetéssikere az Ernelláék Farkaséknál volt, amelyet Hajdu Szabolcs saját színdarabjából adaptált, teljesen a filmtámogatási rendszeren kívül forgatták, majd úgy is forgalmazták, lakásvetítésekre szállítva ki a filmet. Az Ernelláékból így valódi, szájról szájra terjedő kulturális jelenség lett, ráadásul elhozta a Karlovy Vary filmfesztivál fődíját. A színházban azóta már két kvázi folytatás – a 2016-os Kálmán-nap, illetve a 2019-es Egy százalék indián – is készült a darabhoz, és Hajdu most azt nyilatkozta, hogy ezeket is filmre viszik:
Az Ernelláék sikere miatt folyamatosan felmerült bennünk, hogy ezeket a színdarabokat is filmre visszük. Végül a pandémia alatt állt össze egy rendszer, amely alapján meg tudjuk őket csinálni. Az Ernelláék formanyelvét folytatva ezeket is egyszerű körülmények között lehet leforgatni. Egyetlen lakás kell csak hozzájuk
– mondta az író-rendező a Filmhunak, hozzátéve, hogy ha nem is direkt folytatásai az Ernelláéknak, de a felvetett témák szintjén sok áthallás van a három film között. Ahogy a lap kiemeli, mindhárom mű középpontjában egy középkorú pár áll, és egy-egy család életébe enged betekintést. Mindháromban Hajdu és Török-Illyés Orsolya alakítja a középkorú párt. Az első rész a gyereknevelés, illetve a kivándorlás és hazatérés témáit bontja ki, a másodikban az intimitás hiánya okoz párkapcsolati válságot, a harmadik pedig az identitásra, öröklött magatartásformákra és a modern kori nemi szerepekre fókuszál. Hajdu az Ernelláék kapcsán így nyilatkozott annak idején:
Megpróbálunk magunkról beszélni. A vágyainkról, a kételyeinkről, a szorongásainkról. A hétköznapjainkról, a családról, a gyerekekről, a szüleinkről. Talán ha magunkról beszélünk, sok mindenki másról is beszélünk. Nem vagyunk különlegesek. A problémáink hasonlóak.
Hajduék annyira ráéreztek a független filmkészítés ízére, hogy az elmúlt években is forgattak egy filmet a rendszeren kívül. A Békeidőt az interneten mutatták be tavaly, kritikánkat itt olvashatják: