Gazdaság

Új földhivatal, drágább ügyintézés

A Fővárosi Kerületek Földhivatala új ügyfélszolgálati irodát nyitott a Lehel téri csarnokban. Átadásán bejelentették a díjak emelését is.

Az ügyfélszolgálati iroda kialakítása mintegy 100 millió forintba került – mondta az Benedek Fülöp, az agrártárca közigazgatási államtitkára, hozzátéve, hogy ezt az irodát szeretnék a jövő év második feléig átalakítani oly módon, hogy az a belvárosi kerületek földhivatalává válhasson. Ehhez további 300 millió forintos beruházásra lesz szükség Benedek Fülöp szerint.

Az államtitkár utalt arra is, hogy az új ügyfélszolgálati iroda létrehozását az is indokolta, hogy az ügyfeleket gyorsabban és kényelmesebb körülmények között szolgálhassa ki a földhivatal. Az államtitkár úgy vélte, hogy a most átadott ügyfélszolgálati irodában egy-egy átlagos ügyintézés ideje nem haladja majd meg a 15-20 percet. Benedek szerint a Lurdy Házban és a Lehel téri csarnokban működő ügyfélszolgálati iroda mellett várhatóan még Délkelet-Budapesten is létrehoznak egyet.

Jobb kiszolgálás több pénzért

Berczi Norbert, az agrártárca helyettes államtitkára az MTI kérdésére elmondta, hogy a napokban bejelentett szolgáltatási díj emelésre azért volt szükség, mert a földügyi igazgatás költségeit csak részben finanszírozza az állam, egy részét bevételekből kell fedezni. A díjemelés pedig lehetőséget ad arra, hogy kulturált körülmények között és gyorsan elintézhessék a hozzájuk forduló ügyfelek ügyeit. Berczi Norbert megemlítette, hogy a Takarnet – a számítógépes hálózat, amelyen tulajdoni lap másolatot lehet kérni – használati költsége 375 forintról 500 forintra, a nem hiteles tulajdoni lap másolat 625 forintról kétezer forintra emelkedett. A helyettes államtitkár jelezte azt is, hogy a földügyi igazgatás költségeinek mintegy 60 százalékát a bevételekből kell fedezni. Az idén a földügyi igazgatás finanszírozására a költségvetésben 18,7 milliárd forint szerepel. Ez az összeg az előző évihez képest lényegében nem változott.

A múlt évben a földhivatalokban dolgozó mintegy 4.700 ember megközelítőleg 5,6 millió ügyiratot intézett el. Az ügyiratszám pedig évről évre emelkedik, a múlt évben 5-6 százalékkal volt több ügyirat, mint az előző évben. A földügyi igazgatás területén a legtöbb munkát az ügyintézőknek az ingatlan-nyilvántartás adja, ez teszi ki az ügyiratok mintegy 80 százalékát. A múlt évben e területen 4,6 millió ügyiratot kezeltek az ügyintézők.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik