Egy 90 perces szólóhegedű-előadásben semmi sem könnyű, bármely hegedűs számára a kötéltánchoz fogható feladat, mert nemcsak a koncert dallamának, harmóniájának és ritmusának súlyát kell egyedül elbírnia, hanem annyira lenyűgözően kell játszania, hogy elenyésszenek a szólóforma korlátai. Ez nagyszerűen sikerült a magyar virtuóznak – írta a The Washingin Post online kiadásában megjelent kritikájában Stephen Brookes.
Jellemzése szerint Baráti “jóformán mozdulatlanul”, a világot kizárva, lehunyt szemmel merült el a szonátákban, a zene pedig, a művész “showmanséget” nélkülöző félrehúzódásának köszönhetően “váratlan erővel” tört elő a két Eugene Ysaye-műből, amelyeket “rendkívüli intenzitással” és majdnem zenekari terjedelmű hangzással szólaltatott meg.
Baráti Kristóf az MTI-nek nyilatkozva elmondta, hogy Washington észak-amerikai koncertkörútjának negyedik állomása volt. Előzőleg, január 13-án a West Palm Beach-i Kravis Centerben, január 15-én Torontóban, január 16-án a bostoni Harvard Musical Association koncerttermében lépett fel. Január 20-án, kedden Harrisburgben, 21-én, szerdán pedig a New York-i Carnegie Hallban ad koncertet.
Fotó: MTI/EPA/Szergej Csirikov
“Szólóhegedűre eleve nincsen túl változatos és túl nagy repertoár, azonban ez a három szerző a hegedű három annyira különböző aspektusát mutatja be – miközben nagyon jól kapcsolódnak is egymáshoz -, hogy azt hiszem, nagyon kerek műsort lehet belőlük összeállítani” – mondta az előadóművész turnéja programjáról.
A bachtrack.com összeállítása szerint 2014-ben Baráti Kristóf volt a világ legkeresettebb hegedűművésze. A magyar virtuóz tíz esztendeje a Chicagói Stradivari Alapítvány Stradivari-hegedűjén játszik, amely 1703-ban készült.