Ahogy azt kedden megírtuk, a Pedagógusok Szakszervezete (PSZ) követeli a kerettanterv bevezetésének elhalasztását. A PSZ elfogadhatatlannak nevezte, hogy a szakgimnáziumi kerettantervek mind a mai napig nem jelentek meg a Magyar Közlönyben, a közismereti kerettantervek közigazgatási egyeztetése megkezdődött, de még nem fejeződött be. A szakképzési kerettantervek közigazgatási egyeztetése pedig még meg sem kezdődött szerintük. Aggályosnak tartják, hogy emiatt a szakgimnáziumok valóságos tantárgyi struktúrája nem ismerhető meg. Úgy látják, hogy a jogszabályok késői megjelenése miatt nincs elég idő ahhoz, hogy a szakképzésben az új követelményrendszer szerint induljon meg a felkészítés 2016. szeptember 1-én.
A PSZ tiltakozik az ellen is, hogy a szakgimnáziumokban ne jusson idő a földrajz, a kémia, a fizika, a biológia és az informatika tantárgyakra, és ennek következtében a tanulók – a gimnáziumba járó tanulókhoz képest – hátrányba kerüljenek a felsőfokú iskolai tanulmányokra történő felkészülésben.
A Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) szerint megalapozatlan és minden szakmai alapot nélkülöz a Pedagógusok Szakszervezetének kérése. Az NGM szerdai MTI-hez eljuttatott válaszközleményében kiemeli, félrevezető és érthetetlen a szakszervezet tiltakozása az ellen, hogy a szakgimnáziumokban egyáltalán nem tanítanának természettudományos tárgyakat, hiszen ilyen terve az NGM-nek soha nem volt.
Az NGM közleményében azt írja, a kormány megbecsüli a pedagógusokat, ezért nem feltételezi róluk, hogy ne tudnának néhány hónap alatt felkészülni egy a szakjukhoz tartozó, minimálisan megváltozott tartalmú tantárgy oktatására.
Az NGM szerint nem az a céljuk, hogy a diák sok tárgyhoz értsen egy kicsit, azaz semmiben ne legyen kiemelkedően jó, hanem az, hogy a szakmájához kapcsolódó ismeretekben és tárgyakban ne csak beérje, hanem meg is haladja a gimnazista kortársait.
A Minisztérium úgy látja, az érdekképviseletek a szakmai egyeztetéseket politikai síkra kívánják terelni.