Television production concept. TV movie panels
Üzleti tippek

Hogyan lett a Szomszédokból Barátok közt? Együtt kutat az ELTE és az Invitel

24.hu
24.hu

2016. 12. 14. 15:21

Hogyan lett a korábban népszerű teleregényből Barátok közt, Jóban Rosszban vagy Éjjel-Nappal Budapest, és merre tart a magyar sorozatgyártás? Miként lesznek a Doktor House-hoz hasonló antihősök a sorozatok legnépszerűbb szereplői? A többi között ilyen és hasonló kérdésekre keresi a választ az Invitel és az ELTE közös, hosszú távú együttműködésében.
Korábban a témában:

Idén ősszel hosszú távú együttműködésbe kezdett az ELTE Művészetelméleti és Médiakutatási Intézete (MMI) és az Invitel Távközlési Zrt. A telekommunikációs cég minőségi otthoni szórakoztatás iránti elkötelezettsége már régóta ismert. Az ügyfelek igényeinek alaposabb megismerését segítette az év eleji „Nagy Sorozatrajongó” kutatásuk.

A tavaszi, Invitel által szervezett felmérésben több mint 5000 kitöltő válaszai alapján mérték fel a magyarok sorozatnézési szokásait, most pedig a filmsorozatok társadalomra gyakorolt hatásait vizsgálják – két féléves szakszeminárium keretében az egyetem hallgatóinak bevonásával. Magyarországon eddig nem készült tévésorozatokkal kapcsolatos, hasonló tematikájú, releváns tudományos kutatás, ezért kezdeményezte a vállalat az együttműködést.

„Az Invitel felismerte a sorozat, mint műfaj megújulásának számtalan gazdasági, kulturális, tartalomfogyasztási és társadalmi aspektusát. Tévé- és internet szolgáltatóként támogatjuk az ELTE MMI diákjait, hogy elemezzék a téma sokszínűségét és a társadalomra gyakorolt hatásait. Nagy Sorozatrajongó kutatásunk számos értékes eredményt hozott, szerettünk volna ezekben tudományos igényességgel és szakértői támogatással is mélyebbre ásni. Hazánk egyik legnagyobb egyetemével történő együttműködésünk során nemcsak arra nyílik lehetőségünk, hogy feltárjuk a nagyközönség számára a sorozatok társadalmi és szociálpszichológiai jelentőségét, hanem segíthetjük az egyetem diákjait is, hogy korszerű eszközökkel, a projekt felmerülő költségeit biztosítva megismerhessék és kidolgozhassák a számukra is izgalmas kutatási kérdéseket” – mondta Langsteiner Marianne, az Invitel Csoport lakossági és kisvállalati üzletágának vezetője.

Felforgatják a társadalmi valóságot

A diákok társadalmi, szociális és szociálpszichológiai kérdéseket vizsgálnak meg a kutatáson keresztül.

A15 fős szemináriumi kutatócsoport négy nagyobb témakört dolgoz fel, amelyek között szerepel a médiakörnyezet változásának sorozatokra gyakorolt hatása, a társadalmi problémák megjelenése, a zene szerepe, a bűnábrázolás, illetve a szuperhősök sorozatokban való megjelenése.

„Egy jó sorozat nemcsak bemutatja, hanem meg is kérdőjelezi, sőt fel is forgatja a társadalmi valóságot. A közös munka fontos járulékos pedagógiai haszna, hogy a hallgatók az oktatás és kutatás kérdésfelvetései révén megismerkedhetnek a mai társadalom – sorozatokban is megmutatkozó – aktuális jelenségeivel és a tudomány módszereivel értelmezhetik azok mindennapokra gyakorolt véleményformáló hatását. A munka három pillére az egyetemi előadásokon és szemináriumokon folyó oktatás, az órákhoz kötődő vagy azoktól függetlenül történő kutatások, továbbá e projektek eredményét a tágabb közönség számára is bemutató tartalmak és események” – mondta Hermann Veronika, az ELTE MMI adjunktusa.

vissza a címlapra

Kommentek

Legfrissebb videó mutasd mind

CANNES, FRANCE - MAY 21:  Nicole Kidman departs after the 'How To Talk To Girls At Parties' screening during the 70th annual Cannes Film Festival at on May 21, 2017 in Cannes, France.  Celebrities, fans and the movie world have descended on Cannes for this year's festival of the screen. For seventy years The Croisette Boulevard has always been the centre of athe place watch the rich and dandy and people from all walks of life to promenade.  (Photo by Christopher Furlong/Getty Images)
Nézd meg a legfrissebb cikkeinket a címlapon!
24-logo

Engedélyezi, hogy a 24.hu értesítéseket
küldjön Önnek a kiemelt hírekről?
Az értesítések bármikor kikapcsolhatók
a böngésző beállításaiban.