Üzleti tippek

Trónok harca – Így faljuk a sorozatokat

trónok harca (trónok harca, )
trónok harca (trónok harca, )
Bár az online tartalomfogyasztás rohamosan nő, a televíziózás is reneszánszát éli. Ezekre a trendekre reagál az Invitel azzal, hogy megduplázza a fejlesztései tempóját.

„A tévézési szokások területén alapvetően két trendet láthatunk: az egyik az OTT (over the top) terjedése, vagyis a műsorszolgáltatók tartalmainak online megtekintése, a másik pedig a lineáris, programozott televíziózás reneszánsza. Bár kétségtelenül növekszik az internetes tartalomfogyasztás, de a televíziózás népszerűségét jól mutatja, hogy az Egyesült Államokban még ma is napi 4,5 órát töltenek az emberek lineáris tévézéssel és további félórát időeltolásos, felvett műsornézéssel” – összegezte Langsteiner Marianne, az Invitel vezérigazgató-helyettese.

A sorozatok sikere

Trónok harca, Walking Dead, Homeland, NCIS, Fargo… Hosszan lehetne sorolni a népszerű, jó minőségű – elsősorban amerikai – sorozatokat, amelyeket profi tervezéssel, nem kevés pénzből úgy építenek fel, hogy a karakterek megszerethetőek és szinte megkerülhetetlenek legyenek. Így a nézők vagy folyamatosan nyomon követik az adott szériát vagy maratoni filmnézéssel pótolják be a teljes évadot.

A sikeres műsorkészítést igazolja, hogy nem ritka a sorozatok között a 10. vagy akár a 13. évad indítása sem. A sorozatkészítésben szintén két trend különböztethető meg: vagy teljesen kezdő színészekkel készítenek pilotot, vagy sikeres sztárok, igazi húzónevek is szerepelnek a filmben.

További trendek a televíziózásban

Napjainkban az infokommunikációs szektor alapvető sajátossága a távközlés, az informatika és a média konvergenciája, amelynek alapja a digitális technológia fejlődése.

A folyamat hozza magával az egyre tudatosabb média- és tartalomfogyasztási szokásokat, valamint a fokozatosan változó felhasználói igényeket.

A nemzetközi trendekhez hasonlóan a magyar társadalom médiafogyasztásában is egyelőre a televízión elérhető tartalmak az elsődlegesek, de az online tartalomfogyasztás mennyisége is növekedett. Mindez felismerhető az Invitel ügyfeleinek szokásaiban is, a cég saját előfizetőinek körében végzett kutatásai viszont megerősítik, hogy ugyan terjed a „többképernyős” televíziózás, de még mindig a lineáris tévézés a meghatározó idehaza is.

Így fejleszt az Invitel

„Az említett trendekhez is igazodva nagy figyelmet fordítunk arra, hogy a televíziós szolgáltatásaink mind tartalmilag, mind műszakilag jó minőségűek legyenek. Másik fontos célunk, hogy a nagy sebességű internetet egyre több háztartás számára tegyük elérhetővé. A 2015-re tervezett célkitűzésünket már szeptember végére elértük, így újabb 120 ezer háztartásban vált lehetővé a korszerű internet-hozzáférés. Ahogy nemrég bejelentettük, ezt a számot év végéig további 40 ezerrel szeretnénk növelni, ezzel együtt idén tavalyhoz képest megkétszerezzük a fejlesztések ütemét. Ez pedig egyben azt is jelenti, hogy 2015 végére a szolgáltatási területünkön már közel hatszázezer fogyasztói címen élhetnek a modern technológia kínálta előnyökkel” – részletezte Langsteiner Marianne.

Az info- és telekommunikációs vállalat beruházásai a Digitális Magyarország programmal összhangban zajlanak. Az uniós és hazai forrásból megvalósuló kormányzati program célja, hogy 2018-ig az ország minden háztartásában biztosítani kell a minimum 30 megabit/secundum sebességű internet-hozzáférést. Ezzel olyan vidéki – úgynevezett fehér – területeken is kiépülhet az optikai kábelhálózat, ahol eddig az üzleti alapon történő beruházás a földrajzi távolság vagy műszaki nehézségek miatt nem térülne meg.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik