Belföld

680 millióért készültek reklámfilmek a budapesti olimpiáról

A Momentum Mozgalom kikérte az olimpiai pályázatért felelős Budapest 2024 Zrt.-től a cég összes szerződését. A párttá alakuló szervezet azonban csak egy listát kapott a partnerek nevével, a szerződések tárgyával és összegével, magukat a szerződéseket nem, ezért a Momentum pert indít. Arra kíváncsiak, pontosan mire költi a cég a pályázat előkészítésére szánt 15 milliárd forintot.

A listát a 24.hu is megkapta, mutatjuk az érdekesebb tételeket.

A Budapest 2024 Zrt. a leginkább Rogán Antal szomszédjaként ismert Csetényi Csaba cégeivel több szerződést is kötött.

  • A Network 360 Kft. 123 millió forint plusz áfáért vállalta, hogy nyolc budapesti helyszínen sportolók bevonásával biztosítja különböző sportágak kipróbálását.
  • Ugyanez a cég készített tíz rövidfilmet az olimpia népszerűsítésére, 61 millió forint plusz áfáért.
  • Szintén Csetényiék feladata volt 6,7 millióért, hogy workshopokat tartsanak, illetve a sportolói bizottság rendezvényeit szervezzék.

Filmek, klipek, reklámok

  • Gyár Utómunka Kft. 66 millió forintért készítette el a Budapest 2024 kampány egyperces reklámfilmjeit.
  • Szintén ez a cég gyártott 82 millióért egy újabb adag reklámfilmet. Egy harmadik szerződés értelmében két filmet készítettek 3,2 millióért, a filmek egyikéből pedig 912 ezer forintért vágtak klipet.
  • A CineSuper Kft. nyolc prezentációs filmre szerződött – ezek az infrastruktúrát, az olimpiai helyszíneket, illetve sporteseményeket mutattak be – 80 millió forint plusz áfáért. Egy másik szerződés alapján egy nyolcrészes filmet gyártott le a cég 98 millióért.
  • A Graphasel Design Studio nyolc prezentációs filmet készített, 800 ezer forintért, emellett 20 darab háromdimenziós logót 250 ezerért. A cég autogramfüzeteket is gyártott csaknem kétmillióért.

A nagymenő

  • Az Umbrella Kreatív Műhely tíz darab Budapest etűdfilmet, illetve három országos imázsfilmet készített 230 millió forintért. Az Umbrella egy másik szerződés szerint egy kétperces filmvágatot is gyártott nagyjából 16 millióért.
  • Egy harmadik szerződés értelmében a cég elkészített egy 20 perces filmet 31 millióért, egy 5 perces filmből készült vágatot 4,2 millióért és három 40 másodperces klipet 6,8 millióért.

A Brick Visual is filmek készítésére szerződött, de több nem derül ki, így nem tudni, hány és milyen hosszú filmet készítettek, mindenesetre elment erre is 4,8 millió forint. Egy újabb szerződés már megnevezi, hogy egy legalább hatperces filmért kapnak 1,45 millió forintot.

A reklámfilmekkel kapcsolatos szerződések összértéke meghaladja a 680 millió forintot.

A nyári foci Eb szurkolói teraszára 9 millió forintért szerződött a a Budapest 2024 Zrt. az Akvárium Gasztro Kft.-vel. A közeli Design Terminál is leszerződött a Budapest 2024-gyel, tanácsadásra, 18 millió forintért.

Tízszeresen

A kormánybarát Kód Piac-, Vélemény- és Médiakutató 2,4 millióért készített el egy olyan közvélemény-kutatást, amiből az jött ki, hogy a magyarok támogatnák az olimpiarendezést. Az Ipsos egy 3 kérdéses kutatást 200 ezerből hozott ki, majd még egy ugyanilyen megbízást kapott. Ebből is az derült ki, hogy többségben vannak az olimpiapártiak.

A kormánynak tanácsokat adó Századvég egymillióért közölt az olimpiával kapcsolatos cikkeket a Nemzeti Érdek című kiadványában, a folyóirat két számából pedig tízezer példányt fel is vásárolt a Budapest 2024 Zrt. 3,5 millió forintért.

A Deloitte 30 millió forintnál többért keresett szinergiákat a 2017-es vizes vb, az az évi ifjúsági olimpia, valamint a 2024-es pályázás között.

A visszalépés után is folyt a pénz

Február 22-én este Fürjes Balázs, a pályázat elnöke leült vitázni a Momentum elnökével, Fekete-Győr Andrással. Ekkor jött a hír, hogy Orbán Viktor, Tarlós István és Borkai Zsolt MOB-elnök úgy döntött, Budapest visszalép a pályázástól. Azonban a zrt. még ez után is kötött szerződéseket korábbi kötelezettségvállalások alapján.

A HD Event & Promotion Kft.-vel, valamint a Humán Telex Reklám Tanácsadó és Szolgáltató Kft.-vel is úgy állapodott meg a cég, hogy a szerződéskötés dátuma február 25., de a kötelezettségvállalás tizenegy nappal korábbi. A szerződések lejárta március 24., tehát cikkünk megjelenésének napja.

A HD Event reprezentációs és ajándéktermékeket gyárt, valamint rendezvényeket szervez 91,5 millió forintért, a Humán Telex szintén, 53,4 millióért. Ez utóbbi cég egyik tulajdonosa, Orosz Pál, az FTC Labdarúgó Zrt. vezérigazgatója.

Az FTC-vezér érdekeltsége egyébként is nagy nyertese volt a félresikerült olimpiai pályázatnak: a Humán Telex a MindShare Médiaügynökség Kft.-vel közösen egyedüli ajánlattevőként nyerte meg tíz hónapra a budapesti pályázat kommunikációs kampányának megtervezését és lebonyolítását négymilliárd forint plusz áfa keretösszegért.

Ehhez képest igazán aprópénz, de Humán Telex kezelte a Budapest 2024 Zrt. hirdetéseit a Facebookon, az Instagramon és a Youtube-on 2,6 millió forintért.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik