Tech

A Huawei eladta a Honort, hogy megmentse a márkát

Eladta a Honor okostelefon üzletágát a Huawei kínai telekommunikációs óriáscég, hogy ezáltal kivonva a Honort az anyacégre vonatkozó amerikai szankciók hatálya alól, biztosítsa a márka túlélését – írja az MTI a vállalat keddi közleménye alapján.

A Honort a Shenzhen Zhixin New Information Technology nevű, a Huawei székhelyének otthont adó Sencsen város kormányzatának tulajdonában álló vállalat viszonteladókkal közösen alakított konzorciuma vásárolta meg. Az adásvétel lezárultát követően a Huaweinek nem lesz egyetlen részvénye sem az új Honor cégben, és nem fog részt venni az üzlet további működtetésében, illetve a cég döntéshozásában.

A közlemény szerint a Huawei fogyasztói ágazatára az elmúlt időszakban rendkívüli nyomás nehezedett, a mobiltelefonok üzletágában szükséges technikai elemek tartós elérhetetlensége miatt. Az Egyesült Államok májusban tovább szigorította a Huaweijel szembeni korlátozásokat, ellehetetlenítve a kínai vállalat számára az amerikai szoftverek és technológiák beszerzését.

A Huawei szerint az eladás segíteni fog a Honor viszonteladóinak és beszállítóinak abban, hogy túljussanak ezen a nehéz időszakon.

A 2013-ban alapított Honor az eladások tekintetében mára a világ egyik legnagyobb mobiltelefon márkájává nőtte ki magát, évente mintegy 70 millió készüléket értékesített világszerte. Az Honor üzletág az elmúlt öt év során több mint 10 milliárd dollárnyi bevételt termelt a Huawei számára. Az eladásra vonatkozóan azonban nem közöltek pénzügyi részleteket.

Washington nemzetbiztonsági okokra hivatkozva léptetett életbe egyre több szankciót a Huaweijel szemben tavaly óta, a kínai céget ugyanis azzal vádolja, hogy hozzásegíti a kínai államot a kémkedéshez. A Huawei tagadja az amerikai vádakat. A szankciók azonban súlyos csapást jelentettek a vállalat számára, hiszen például a Google szolgáltatásainak használatától elesve a Kínán kívüli vásárlók körében jelentősen csökkent a Huawei okostelefonok népszerűsége. A vállalat a korlátozások bevezetése óta ugyan azon fáradozik, hogy kiváltsa a készülékei gyártásához használt amerikai termékeket, ám a problémák súlyosságára utal, hogy Richard Yu, a vállalat fogyasztói ágazatának elnöke augusztusban közölte: hamarosan kifogynak az okostelefonok gyártásához használt csipekből.

(Kiemelt kép: Ivándi-Szabó Balázs / 24.hu)

Ajánlott videó

Olvasói sztorik