A Facebook az utóbb időben több újítást is bevezetett élő közvetítések terén a nagy kék közösségi oldalon és az Instagramon egyaránt, a fizikai távolságtartást gyakorló emberek megváltozott fogyasztási szokásaira reagálva. Érthető mód nagyot nőtt az online játszható videojátékok, streaming platformok és pornóoldalak népszerűsége, de a közösségi médiában is másként alakulnak a statisztikák a járvány előtti állapothoz képest. A közösségi oldal márciusban jelentette be, hogy azok számára is lejátszhatóvá válnak a videók, akiknek nincs Facebook-profiljuk. Továbbá lehetőség nyílik úgy elindítani a videókat, hogy csak a hangsáv játszódjon le, ezzel kímélve a gyengébb internetkapcsolattal rendelkezőket.
Nemsokára érkezik az újítás, amivel kifejezetten online eseményeket is létrehozhatnak a felhasználók, amiken keresztül élőben közvetíthetik tartalmaikat.
Az esemény létrehozása után egy Purchase Access (hozzáférés vásárlása) gombot helyezhetnek el a nyitóoldalon, amivel az érdeklődők jegyet válthatnak az előadáshoz.
Ez újabb bevételi forrást jelent az olyan szórakoztatóipari szereplőknek, mint a zenészek, humoristák, fitneszedzők, vagy különféle kurzusok oktatói. Másrészt a Facebook számára is előnyös, hiszen a konkurens platformok helyett a tartalomgyártók a közösségi oldalt használhatják. Azt még egyelőre nem tudni, hogy a beérkezett összegeknek hány százaléka maradhat a közvetítő zsebében, illetve milyen feltételekkel kérhet pénzt a felvételeiért, és hogy élesben mikor válik elérhetővé nálunk is.
Fidji Simo, a Facebook appért felelős vezető elmondása szerint a termékfejlesztési munkáikat annak függvényében módosítják, hogyan változnak a felhasználók szokásai a járvány alatt. A jövőre nézve ezért átalakítják a tervezett fejlesztések ütemtervét. Az utóbbi időben érthető mód előtérbe kerültek az élő közvetítések, a csoportok és a hírfogyasztás, szemben az olyan funkciókkal, amik fizikai kapcsolattartáshoz fűződnek, például az Események, vagy a Marketplace piactér.
(Kiemelt kép: GettyImages)