Március 23-án kezdődik a budapesti V4 Future Sports e-sport bajnokság, amire a V4 országok (Magyarország, Lengyelország, Csehország és Szlovákia) játékosai nevezhettek az elmúlt hónapokban. A nemzetközi sporteseményt az Egymillióan a magyar esportért Egyesület rendezi, társadalmi védnöke, egyben a rendezvény arca pedig Cseh László olimpiai ezüst- és bronzérmes, világ- és Európa-bajnok, százszoros magyar bajnok úszó, aki maga is szenvedélyes játékos.
A selejtezőkből bejutott versenyzők olyan játékokban mérhetik össze a tudásukat, mint a PC-s League of Legends és a Counter-Strike: GO, a konzolos FIFA 18, és a mobilos Clash Royale, a legjobbak között pedig összesen 1 millió eurónyi díjat osztanak szét – a teljes program ide kattintva érhető el.
A magyar állam tavaly ősszel bukkant fel az e-sport területén: bejelentették, hogy 2 milliárd forintos támogatást nyújtanak, és az ezzel járó feladatokat a Deutsch Tamás vezette Digitális Jólét Program látja el. A hétvégi eseményt bejelentő sajtótájékoztatón Deutsch kijelentette, hogy a „V4 Future Sports Festival a magyar e-sportot Európa, sőt a világ térképére felhelyező rendezvény”, majd hozzátette, hogy a sport digitalizálódása javában zajlik, és az elmúlt évtizedben „gyökeresen átalakította” a sport minden részét.
Az e-sport az egyik legnagyobb ütemben fejlődő tevékenység a világon, aki kimarad most ebből, az lemarad”
– nyilatkozta Deutsch, jelezvén, hogy a magyar állam tisztában van az e-sport jelentőségével, és a bajnokság támogatása egybevág Dénes Ferenc sportközgazdász azon feltételezésével, amiről a HVG-nek beszélt, miszerint a kormányzat célja, hogy Magyarország Európa e-sport nagyhatalom legyen, ugyanis Dél-Koreához, Kínához és Amerikához hasonló valódi nagyágyú nincs a kontinensünkön.