Az 1997-ben indult és idén már a huszadik évadánál tartó South Park sosem a szégyenlősködéséről volt híres, sőt a Trey Parker és Matt Stone alkotta animációs sorozatnál polgárpukkasztóbb és botrányosabb széria nem nagyon készült az elmúlt két évtizedben.
Ezt a mindenre és mindenkire fittyet hányó, sokszor ordenáré módon társadalomkritikus vonalat vitte tovább a South Park: The Stick of Truth című szerepjáték is, ahol Stan Marsh, Kyle Broflovski, Eric Cartman és Kenny McCormick oldalán kalandozhattunk South Park városkában, mindenféle agyament és elmebeteg küldetések megoldása közepette.
A hatalmas sikert arató játék folytatása idén októberben kerül a boltok polcaira South Park: The Fractured But Whole címmel, és az új program már a játék elején olyan funkcióval lepi meg a játékost, ami kendőzetlenül reflektál napjaink egyik legnagyobb társadalmi problémájára.
A szerepjáték indítását követően meg kell alkotnunk a szereplőt, akit irányítani fogunk a ránk váró történetben, és lehetőségünk van arra is, hogy beállítsuk a hősünk bőrszínét. Igen ám, viszont minél sötétebb bőrszínt választunk magunknak, a játék annál nehezebb lesz.
A folyamatot egyébként maga Eric Cartman kommentálja, és a csúszka állításakor a nagypofájú srác meg is jegyzi: „Nyugi, ez nem befolyásolja a harc nehézségét. Csak minden más részét az életednek.”
Ez annyit tesz, hogy a bőrszín nincs hatással a játékban gyakran előforduló körökre osztott harcok nehézségére, viszont ennek fényében változhat a játékmenet többi része. A szereplők egész másképp viselkednek velünk, ha fehér (easy) vagy teljesen sötét bőrű (very difficult) szereplőt irányítunk, illetve ez a beállítás még arra is hatással lesz, hogy mennyi pénzt tudunk gyűjteni a kalandjaink során.
És ez még nem minden, hiszen a karakterkészítésnél beállíthatjuk a nemünket is (nő, férfi, más), és ha a más lehetőséget választjuk, akkor elérhetővé válik a transzgender és ciszgender opció is, és ha ezek közül választunk, akkor az utunkba kerülő szereplők erre is külön reagálni fognak.