A Samsung Magyarországon is bejelentette új, üzleti megoldásait egyesítő márkáját, a Samsung Business-t, amely hat üzleti területen – egészségügy, kereskedelem, oktatás, pénzügy, szállítmányozás és vendéglátás – kínál innovatív eszközöket, szolgáltatásokat és megoldásokat.
A Samsung Üzleti Fórumon az eNet kutatásvezetője, Pintér Róbert elmondta, hogy 2020-ra 5 milliárd internetfelhasználó lesz a világon, és 50 milliárd olyan technológiai eszköz, amely csatlakoztatható a világhálóra. A kutató – akivel hamarosan nagyinterjút is olvashatnak nálunk – arról is beszélt, hogy a hazai felnőtt netezők kétharmada rendelkezik okostelefonnal, és minden harmadik internet-felhasználónak van táblagépe, ám az okoshűtők rohamos terjedésére egyelőre várnunk kell.
Fotó: SAMSUNG
A Samsung rendezvényén hálózatba kapcsolható digitális eszközöket és ezek által kínált szolgáltatásokat mutattak be az egészségügy, kereskedelem, oktatás, pénzügy, szállítmányozás és vendéglátás területéről. Ez így még elég szárazon hangzik, de nézzünk néhány példát, milyen is lesz az a digitális, összekapcsolt jövő, amely már igazából a jelen!
Láthattunk például egy luxus BMW-t, amelynek legfontosabb adataihoz távolról okosórával is hozzá lehet férni, és persze be lehet ily módon kapcsolni a világítást (hogy a parkolóban megtaláljuk), illetve a légkondit is.
Fotó: SAMSUNG
Emellett pedig bemutatták azt a jövőt idéző – de a világ több pontján már működő, sőt egy magyar településen, Jászfényszarun is pilot-szakaszban levő – iskolai technológiát, ahol a tábla helyén érintős kijelző, a gyerekeknél füzet és könyv helyett tablet található; természetesen mindezek szoftveresen összekötve. A tanár teszteket küld ki a táblagépekre; azonnal tudja értékelni a beérkezett munkákat, és a helytelen válaszok alapján már azt is tudja, mire kell még egyszer visszatérnie az óra végén.
De volt még szó egy csomó olyan fejlesztésről is, amelyek az élet apróbb területein veszik át egyenként a hatalmat az eddigi módszerektől, és néhány évtized múlva azon vesszük észre magunkat, hogy teljesen átalakult az egész világ. Szó volt például egy olyan szállodai rendszerről, amely a megérkezéskor mindenféle sorbanállás és emberi teszetoszaság nélkül egy interaktív kijelző használatával segít a vendégnek bejelentkezni. Vagy ott volt a szintén érintős megjelenítőt alkalmazó megoldás, amelyet ruházati boltokkal demonstráltak: egy próbafülkében azonnal megnézheti vele a vásárló, hogy az általa bevitt ruhából hogy állna rajta ugyanaz más színben, fazonban, vagy méretben.
Úgy tűnik, a Samsung továbbra sem lassít egy területen sem, és egyre több iparágban és üzleti szegmensben köt olyan együttműködéseket, amelyekkel a hagyományos, évtizedek, vagy akár évszázadok alatt megszokott módszereket valóban újra cserélheti.