Média

Eldőlt, kivel méretik a hazai webes forgalmat

Máth András, IAB Hungary ügyvezető
Máth András, IAB Hungary ügyvezető

Mi az a DKT?

A DKT a magyar digitális ipar főbb képviselői által irányított iparközi szervezet (JIC), melynek fő célja, hogy az által megbízott mindenkori adatszolgáltató kutatócég eredményeit a felhasználók felé szállítsa, az ő érdekeit képviselje. A DKT a 15 év feletti lakosságnak a magyarországi digitális médiumok web, mobil (app és web), táblagépes és videós tartalmainak és közönségmérésének elkészítésével foglalkozott. A szervezet jelenleg 55 média, ügynökség és kutató tagját szolgálja ki.

A korábbi szolgáltatóval, a Gemius kutatócéggel köt újabb szerződést 2018 januári hatállyal a Digitális Közönségmérési Tanács (DKT) – jelentette be Máth András, az IAB Hungary internetes reklámszakmai szervezet ügyvezetője, a DKT vezetője. Arról, hogy a DKT a Gemius OverNight napi adatszolgáltatására köt szerződést következő időszak alapvető online, digitális közönségmérési megoldásaként, a digitális iparág képviselői a DKT mai közgyűlésén döntöttek.

Összesen három pályázó volt a közönségmérési tenderen. A lengyel központú kutatócégen, a Gemiuson kívül még a TNS-Mediameter és az Ipsos-Dotmetrics adott be értékelhető ajánlatot.  A vezető tájékoztatása alapján a még 2016 őszén kezdődött pályázati folyamatban a fő cél a minőségi adatszolgáltatás megtartása és az új technológiákra való nyitottság biztosítása volt.

Újdonságok is lesznek

Bár az már eldőlt, hogy ki lesz a szolgáltató, az új szolgáltatásról szóló megállapodást még pontosan meg kell szövegezni, és az új eszközöket tesztelni kell a bevezetésük előtt. A DKT ugyanakkor jelezte, hogy több újdonság is várható a piac számára. Ilyen például, hogy 2018 januárjától a televíziós méréssel azonos módon már másnap rendelkezésre állnak majd az egyes mért eszközökön (doménen, streamen) a közönségadatok. Mindezek mellett megújul a nyilvános forgalommérési felület, könnyebb és rugalmasabb adminisztrációs kezelő áll majd a felhasználók rendelkezésére. Bizonyos technikai korlátok mellett ugyancsak bevezetik a mobilpanel szolgáltatást valamint a videoforgalom mérését támogató technológiát is.

Számos eleme nem változik a szolgáltatásnak, így továbbra is multiplatform mérés lesz (asztali gépes, mobil és táblagépes forgalmakból áll össze a teljes közönség). Változatlan az is, hogy BPS módszertannal számítják majd az egyes forgalmi egységeket és a NOK (Nemzeti Olvasottság Kutatás) mérése lesz az alapozó információs forrása a digitális eszközhasználatnak.

A pályázat erős eleme volt annak a rendszernek a kialakítása, amely képes a médiatulajdonosok és a hirdetők/ügynökségek programozott értékesítési rendszereibe adatokat szolgáltatni. (Ezt feltehetően 2018-ban vezetik be.)

A mai döntés után a következő időszak az aprómunkáról szól, mert egyszerre kell elkészíteni a következő időszak keretszerződését valamint az új megoldások tesztelését. Ezen lépésekkel őszig kell végezni annak érdekében, hogy egy komplett csomagot tudjon minden DKT tag/vevő elfogadni még a korábbi megállapodás lejárta előtt

– mondta el Máth András, a DKT vezetője.

Egyébként a hazai televíziós nézettségmérés és a rádiós hallgatottságmérés is átalakul ezekben az időkben.

Átalakítják a hazai tévés nézettségmérést
Már az idén bevezetik Magyarországon a 29 országban alkalmazott újfajta nézettségmérést. Egy keddi konferencián azt is megtudtuk: emelkedett az egy főre eső tévés reklámnézési idő.
rádióstúdió
Hiábavaló volt a médiahatósági korlát
Sokáig úgy volt, nem lesz igazi verseny az NMHH által támasztott elvárások miatt az állam alá kerülő rádiós hallgatottságmérési tenderen, de végül mégis riválist kap a sokáig egyetlen esélyes pályázó.

 

Kiemelt kép: Máth András, a DKT vezetője

Ajánlott videó

Olvasói sztorik