Közel négy év után, október 14-én új albummal jelentkezik a hazai indie-rock egyik legsokszínűbb úttörője, a Szarvas Árpád vezette EZ Basic, a Resonance a 24.hu-n debütál.
A sorban az ötödik EZ Basic-lemez nagy része rendhagyóbb hangzásvilágú lett, mint a korábbi anyagok, aminek fő inspirációi a 60-as, 70-es évek pszichedelikus-folk és obskúrus retro-futuro megjelenései voltak, valamint a zenén kívül a pandémia kezdetén lelassult hétköznapi élet, az ezzel járó társadalmi elidegenedés, illetve Hartmut Rosa német szociológus néhány évvel ezelőtti Rezonancia című könyve (melyben a szerző megoldást próbál találni a felgyorsult társadalom, a radikális információ-robbanás és a technológiai fejlődés tempóját követni képtelen ember helyzetére a mai világban).
– írja Szarvas Árpád dalszerző-énekes, aki a korábbi Hello Heavy és Memories of Spring album illetve EP után idén újra a neves brit producerrel, George Shillinggel (Blur, Primal Scream, The Fall stb.) dolgozott együtt az új anyagon. Schilling a keverésen és maszterelésen felül csellón és hegedűn is közreműködött néhány dalban. A végeredményt, vagyis a Resonance lemez dalait itt lehet meghallgatni:
Az album a Spotify-on is megtalálható:
Szarvas a lemezt még kora tavasszal kezdte rögzíteni, a koronavírus harmadik hullámának a kezdetén, ami egy kicsit megnehezítette a stúdiós felvételek folyamatát.
Az eredeti koncepció szerint egy intimebb hangulatú, akusztikusabb megszólalást képzeltem el a dalokhoz, sok vonóssal (mint például az albumnyitó Apricity-ben vagy a Stay In-ben), de egy idő után úgy éreztem, sok lenne egy egész albumon keresztül, ezért idővel – a változatosság – jegyében előkerültek más zenei elemek is, mint például a soul (Next Time), klasszikus indie-rock (Good Genes), vagy például western filmes témák (Kid Ceasar, Valley)
Vendégzenészek is szerepelnek az albumon, akik mind Szarvas közeli ismerősei: Szabó Benedek (Galaxisok) a Wickerman film és a Broadcast zenekar inspirálta Cult Z című dalban zongorázik, Poniklo Imre (Amber Smith) a Next Time-ban vokálozik, az egykori Polar Dearből ismert, és legújabban filmzenék készítésében (Külön Falka) jeleskedő Borsos Oleg pedig az elektronikus alapok szerkesztésében segített.
A dalok poszt-apokaliptikus témájú, egy kicsit álomszerű, nosztalgikus hangulatú világához Varga Marietta fotós készített képeket, amiket végül a lemez megjelenését megelőző kislemezek borítóihoz, és magához az album borítójához is felhasználtam.
A Next Time-hoz Szabó Áron készített egy lo-fi, freakshow jellegű videoklipet: