Iványi Gábor a hvg360-nak adott interjúban csak röviden beszél kisebb betegségéről, hosszabban a Magyarországi Evangéliumi Testvérközösség kivéreztetéséről, a magyar társadalom általános állapotáról, a szegénységről, az érzéketlenségről.
Szerinte a gyávaság mellett az antiszemitizmus is jellemző magyar tulajdonság. A hatalmon lévők kereszténységét a hajléktalanok kriminalizálása miatt egyenesen ördöginek nevezi.
Ezen mindig fennakad a szemük és elfehérednek, amikor ilyeneket mondok. Pedig ez a bűnök bűne. (…) Hol van a világon még egy ilyen szellemi értelemben vett koszfészek? És utána belevihognak a világ arcába.
Iványi Gábor fájlalja, hogy ehhez az ország gyávaságból asszisztál, szeretné hinni, jövő áprilisban változás lesz. Szerinte azzal nincs baj, ha egyházi vezető politizál, a Bibliában a próféták is ezt tették.
Azt mondja, a Hit Gyülekezete vezetőjével régi a konfliktusuk, nem látná értelmét tisztázó beszélgetésnek, nincs is miről beszélniük. Németh Sándorra utalva magyarázatként ezt mondja.
Képzeljük el a Jézust, akit egy elefántcsontból készült gyaloghintón visznek, miközben az igét hirdeti, a legjobb szállásokon pihen, és valamiért Heródes és Pilátus is tárgyalópartnerei, aztán nem a keresztfán végzi, hanem az emelt szintű jómód valamelyik betegsége viszi el.
Iványi Gábor arról, hogy másfél hete szombaton volt a névadó szertartása a Szim Salom zsidó közösség körében, azt mondja, kicsit megrendítette, hogy sokakat megosztott a döntése barátai, szerettei körében is. Elismeri, lehet, érzik, megrendült a keresztény hite.
Jézus mondja: »Rossz fa nem teremhet jó gyümölcsöt«. (…) Ha én végignézek ezen az óriási gyümölcsöskerten, ami a kereszténység, akkor azt mondom, hogy ezek ehetetlen gyümölcsöt termő fák, amik legfeljebb árnyékot adnak.
Sokszor foglalkozott a betérés gondolatával is, hogy szolidaritásból így álljon ki az antiszemitizmus ellen, de nem így döntött. Sokan eddig hídként tekintettek rá a kereszténység és a zsidóság között. Azzal, hogy zsidóságát vállalta, lehet, hogy problémájuk lersz a zsidóknak és keresztényeknek is, és két szék között pad alá esik. Nem fél ettől.
A pad alatt is van élet.