A Népszava információi szerint több helyen visszaüt a nagy állami leépítés, ugyanis miközben a kormány a vízi turizmus felvirágoztatását tervezi, az elbocsátások miatt a hajózási vizsgaközpontok bezárják.
Egy kelet-magyarországi, kishajóvezetői képzéssel foglalkozó cég vezetője a lapnak azt mondta:
Belesápadtunk, amikor megkaptuk a Hajózási Hatósági Főosztály levelét pár héttel ezelőtt: ebben arról értesítettek, hogy a köztisztviselői létszámcsökkentés miatt kisebb lett a kapacitásuk, s nem lesznek képesek az elmúlt években megszokott mennyiségű vizsgázó fogadására.
Hozzátette, azt is elmondták neki, hogy a szegedi, tokaji és komáromi szolgálati pontjaikon jelenleg sincs munkatársuk, így ezeken a helyeken márciustól megszűnik az ügyfélfogadás, ezután Budapesten, Siófokon és Mohácson lehet csak vizsgázni.
Egy balatoni cég vezetője szerint mindez ott is megérződik majd, ahol van vizsgabázis, ugyanis hiába érdeklődnek egyre több helyen a vízi turizmus iránt, ha tavasztól csak feleannyi helyen lehet majd vizsgázni, a várakozási idő is megnő.
A Hajózási Hatósági Főosztály levelében a közigazgatás modernizációja érdekében szükséges intézkedésekről szóló 1535/2018. (X. 29.) kormányhatározatra hivatkoztak, ennek alapján tavaly év végén 6600 embert bocsátottak el a központi államapparátusból.
A lap megkereste az Innovációs és Technológiai Minisztériumot, de nem kaptak érdemi választ. A probléma egyébként nem egyedi, ugyanis információik szerint a zöldhatóság egyes részlegeinél is gondot okoz, hogy nem maradt elég szakember.
Ennek következtében ritkán sikerül tartani a nagyobb építési beruházások előtt elengedhetetlen előzetes környezeti vizsgálat 45 napos határidejét, a legalább egy hónapos késés pedig hozzáadódik a későbbi építési, vízjogi eljárások szintén több héttel megnövekvő időigényéhez. A legtöbb ügyfélpanasz az építési engedélyezéssel kapcsolatban érkezik.