Legkorábban jövőre utazhatunk majd elektronikus jegyekkel és bérletekkel, a rendszer bevezetése ugyanis késik. A rendszer indulása 2018 elejétől fokozatosan várható, végdátumot a BKK már meg sem jelölt – írja csütörtöki cikkében az Index.
Az elektronikus jegyrendszer folyamatos – immár évtizedes múltra visszatekintő – csúszása egyebek mellett azért is kellemetlen, mert a BKK ennek bevezetésétől várja a nagy hírverés mellett felszerelt, de egyre rosszabbul állapotban lévő jegy- és bérletautomaták megfelelő működését.
Egy utaspanaszra reagálva a BKK szeptemberben azt írta a BKV-Figyelőnek, hogy
a Fővárosi Közgyűlés korábbi döntése nyomán az elsődleges cél az elektronikus jegyrendszer bevezetése, ami egy több évig tartó, komplex folyamat. Ennek a folyamatnak a végére a bérletpénztárakat felváltják a nagyobb közlekedési csomópontokban, helyközi autóbuszos vagy vasúti átszállási pontokon, illetve a repülőtéren szélesebb szolgáltatási kínálattal és nagyobb kapacitással működő, az elektronikus jegyrendszerrel járó új feladatokra is alkalmas ügyfélközpontok. Szintén a folyamat része, hogy megjelentek a bérletpénztárak számát többszörösen meghaladó számú, Budapest és a környéki települések számos pontján üzemelő, jelentős területi lefedettséget biztosító (és természetesen az elektronikus jegyrendszerben történő működésre is alkalmas) jegy- és bérletkiadó automaták.
De mi a megoldás? – kérdezi ezúttal is egyik olvasónk, aki az M3-as metró északi szakaszán próbált bérletet venni, mondanunk sem kell, sikertelenül. Az alábbiakban az ő levelét olvashatjátok.
Szeretném megosztani a tapasztalataim. Sajnos néhány hete én is belefutottam abba a ténybe, hogy a jegypénztárakat felváltó automaták többsége nem üzemel, vagy nem megfelelően üzemel.
A Gyöngyösi utcánál lakom, és egyik reggel korábban indultam dolgozni, mert tudtam, hogy még bérletet kell vennem, de lévén a környéken sehol nincs jegypénztár, a Duna Plázával szemben lévő felszíni automatából szerettem volna bérletet venni 9500 forintért. Az automata nem volt hajlandó elfogadni a 10 ezres címletet, miközben egy hónappal korábban elfogadta, akkor ugyanis a 20 ezres címlettel volt baja (az automaták nem fogadnak el húszezrest – a szerk.)
Bankkártya nem volt nálam, azt elvileg elfogadta, mert az utánam következő párnak sikerült kártyás vásárlással jegyet vennie. Megpróbálkoztam ezután a metró aluljáróban lévő két másik automatánál, amiknél sajnos ugyanezeket a tüneteket tapasztaltam, 10 ezressel nem tudtam fizetni, kizárólag bankkártyával, ami továbbra sem volt nálam.
Mivel szorított az idő, legyalogoltam a Forgách utcai automatáig, de az ottani automata érintő képernyője nem reagált semmire, nem működött. Dühös lettem, mert hála a reggeli manővernek, már késésben voltam, de mit tehettem, lesétáltam az Árpád hídig (eleve addig kellett volna metróznom), majd megpróbálkoztam az ottani automatával, aminek szintén nem működött az érintő kijelzője, és nem én voltam az egyetlen, aki már mérgelődött az eseten, és nem tudott ott sem bérletet venni.
Végül kiderült, hogy az Árpád hídnál még üzemel egy jegypénztár, ahol elsőre sikerült bérletet vennem, ehhez viszont 30 percet késtem a munkahelyemről, mert nem akartam bliccelni és mert naivan bíztam az automatákban, melyekről annyi pozitívumot hallani, hogy mennyivel jobbak, mint a személyes jegypénztár, mivel több van belőlük, és 24 órában elérhetőek.
Hát, ebből sajnos semmit nem tapasztaltam, csak annyit, hogy ezentúl jegypénztárban vásárolok bérletet kizárólag. Legnagyobb bánatomra azonban az Árpád hídnál lévő jegypénztárban a dolgozó újságolta, hogy már ők sem vannak sokáig, mert automaták váltják majd fel… Öröm és bánat, de mi a megoldás?
Kiemelt kép: MTI