350 cég marketing- és HR-vezetőjét kereste meg a Mikulásgyár, hogy dolgozóinak engedélyezzék, munkaidőben mehessenek önkéntes munkát végezni. A cégek 45 százaléka pozitívan állt a kéréshez, 25 százalékuk kimondottan felháborítónak tartotta, hogy a munkaidőt ilyen célokra használják fel. Ugyanakkor a HR-vezetők 90 százaléka tartotta elképzelhetőnek azt is, hogy a jövőben olyan rendezvényhelyszínen tartsák vállalati eseményeiket, amelyek bérleti díja jótékony célt szolgál. Ennek ellenére még nincs teltház a Mikulásgyár rendezvénysátrában. A fő ok, hogy kevesebb pénzből gazdálkodnak a karácsonyi partikat szervező HR- és marketingosztályok – nyilatkozta Bóta Renáta, a Mikulásgyár rendezvényigazgatója.
Idén december 9-21 között nyitja meg kapuit az ország legnagyobb jótékonysági akciója, a Mikulásgyár, amely hét éve működik a fővárosban. Ide hozhatják adományaikat (élelmiszereket, játékokat stb.), akik szeretnék, hogy legyen ajándék azok fája alatt is, akiknek a Mikulásgyár segítsége nélkül nem lenne lehetőségük erre. A beérkező adományokat önkéntesek csomagolják.
Tavaly az önkéntesek ötöde, idén pedig a fele érkezik valamelyik hazai vállalattól, ők munkaidőben, a saját vállalatuk szervezésének köszönhetően dolgoznak az akcióban. A résztvevők növekvő száma is azt bizonyítja, hogy egyre több vállalat gondolja úgy, hogy a társadalmi szerepvállalást komolyabban kell vennie – nyilatkozta Bóta Renáta.
Sok cégnek csak kakaópartira futja
A HR-vezetők körében nagy sikert arat a Mikulásgyár kezdeményezése, amely arra próbálja rávenni a vállalatokat, hogy olyan helyszíneken tartsák eseményeiket, ahol a bérleti díjat jótékony célokra fordítják. Ilyen például a Mikulásgyár mellett felállított, 800 négyzetméteres, fűthető rendezvénysátor is. Eddig 23 cég jelezte, hogy rendezvényt szeretne tartani itt – mondta Bóta Renáta.
Az elmúlt éveknél kevesebb pénzt tudnak a vállalatok karácsonyi partikra fordítani, sok cég „csak” kakaópartira hozza dolgozóit és azok családtagjait, esetleg rövidebb állófogadást tart a helyszínen.