Cikkünk frissült.
Társadalmi egyeztetésre bocsátották az egyes okmányok kiállításával és a postai kézbesítéssel kapcsolatos igazgatási szolgáltatási díjak mértékéről szóló rendeletet, amelyet Rogán Antal Miniszterelnöki Kabinetirodát vezető miniszter jegyez – vette észre a pénzcentrum.hu.
Ha átmegy a rendelet, a személyazonosító igazolvány pótlásáért igazgatási szolgáltatási díjat kell fizetni. Az ingyenesség egyebek közt akkor marad fent továbbra is, ha
- a korábbi állandó személyazonosító igazolvány érvényességének lejárta miatt új okmányt kell igényelni,
- ha 14. életévét be nem töltött kérelmező személyazonosító igazolványt igényel.
A Magyar Könyvelők Országos Egyesületének (MKOE) becslése szerint körülbelül félmillió magyar állampolgár rendelkezik még a 2021 júniusánál régebbi típusú érvényes személyi igazolványokkal. Amennyiben mindegyikük új személyazonosító okmányt igényelne a Digitális Állampolgárság Program (DÁP) és az Ügyfélkapu+ használatához, az mintegy 4 milliárd forintnyi pluszpénzt jelentene a költségvetésnek.
Februárig várhatóan nagy lesz a roham az okmányirodákon
– becsülte Ruszin Zsolt, az MKOE alelnöke.
Az egyéb okmányok kiállításával és pótlásával kapcsolatos eljárások díja a következőképp alakul 2025 február 1-jétől:
- az állandó személyazonosító igazolvány: 7700 forint,
- az állandó személyazonosító igazolvány és belföldön, postai úton könyvelt küldeményként történő kézbesítése: 9700 forint,
- az ideiglenes személyazonosító igazolvány: 3100 forint
- a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány: 3700 forint
- a személyi azonosítót és lakcímet igazoló hatósági igazolvány és belföldön, postai úton könyvelt küldeményként történő kézbesítése: 5700 forint.