Milyen mértékű további zajterheléssel jár a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér utasforgalmának tervezett bővítése, és hogyan tervezik azt kezelni? Erről kérdezte a kormányt a Szikra Mozgalom parlamenti képviselője, a Párbeszéd frakciójában ülő Jámbor András írásban, a választ pedig Fónagy János, a Nemzetgazdasági Minisztérium államtitkára adta meg neki, szúrta ki a 444.hu.
A fideszes politikus azt írta, „a repülőtér környezetében alkalmazott fel- és leszállási eljárások kialakításánál olyan alapvető kritériumokat vettek figyelembe, hagy a lakott területek lehetőség szerinti elkerülésével (forgalmas útvonalak, ipari területek felett történő haladással) és a folyamatos emelkedés biztosításával csökkentsék a lakossági érintettséget és a károsanyag-kibocsátást”.
A környezeti zaj kezelésére vonatkozó jogszabályi környezet stratégiai zajtérképek és intézkedési tervek ötévenkénti elkészítését, zajgátló védőövezet kijelölését és az azzal kapcsolatos intézkedések végrehajtását, valamint zajmonitorrendszer üzemeltetését írja elő a nagy forgalmú repülőterek részére. A zajmonitorrendszer által mért légi közlekedési zajterhelést a légügyi hatóság folyamatosan ellenőrzi. Tekintettel arra, hogy az említett kerületekben nincs zajhatárérték-túllépés, illetve a Budapest feletti repülési eljárások kialakításánál a forgalom biztonságos lebonyolítása mellett a lakossági érintettség minimalizálását vették figyelembe, jelenleg nem indokolt azonnali zajcsökkentő intézkedés végrehajtása
– fogalmazott, hozzáfűzve, hogy „a kormány a repülőtér új üzemeltetőjével együttműködve arra törekszik, hogy a helyi lakosságot minél kisebb zajterhelés érje.”
Júliusban írtunk arról, hogy Zuglóban nagyon magas a zajszennyezettség, és a reptér szerint a széljárás, az orosz–ukrán háború, a foci-Eb és a nyári menetrend okozta a szokásosnál durvább hangzavart.