Jól megy mostanában Simicska Lajosnak, a műsorgyártó cége ugyan elvesztette az állami média megrendeléseit, de nem lett veszteséges, sőt. A Hung-Ister Zrt. 700 millió forint osztalékot fizetett, az osztalékfizetés után megmaradt 26,5 millió forintot Simicska bent hagyta a társaságban.
A Világgazdaság pedig most arról ír, hogy első körben több mint egymilliárd forintot bukhatnak a magyar adófizetők azon, hogy a Közgépet tavaly kizárták a közbeszerzésekből. A lap információi szerint ugyanis az uniós támogatású projekteket vizsgáló brüsszeli ellenőrök a győr-gönyűi kikötőfejlesztési beruházás esetében 25 százalék korrekciót javasolnak.
Üldözik
Ez azt jelenti, hogy a támogatási összeg negyedének visszafizetését szorgalmazzák, ami a nettó 6,89 milliárd forintos fejlesztés tenderkiírás szerinti 94,5 százalékos támogatásintenzitását figyelembe véve ez bő 1,6 milliárd forintot jelent.
Az Orbán-Simicska háború kitörése után ez a közbeszerzés volt az, ahonnan arra hivatkozva zárták ki a Közgépet, hogy hamis adatot szolgáltatott. Később kiderült, a cég szerb alvállalkozójának zárt hajófedélzetéből hiányolt néhány négyzetmétert az ajánlatkérő, az Észak-dunántúli Vízügyi Igazgatóság.
Az oligarcha akkor a kizárásról azt mondta, szerinte üldözik a cégeit, maga a kizárás szerinte jogon kívüli okok miatt történt, „politikai okok” vannak, vagyis voltak a háttérben.
Így hiába Simicskáéké volt a legalacsonyabb ajánlat, a munkát végül nettó 6,89 milliárd forintért a Mészáros Lőrinc felcsúti polgármester központi cégével, a Mészáros és Mészáros Kft.-vel felálló A-Híd Zrt.-Swietelsky Vasúttechnika Kft. konzorcium vitte el. A Közgép 6,7 milliárdért vállalta volna a feladatot, igaz, ez is meghaladta az állami megrendelő által eredetileg becsült 5,52 milliárd forintos költséget.
Nem hamis
Az uniós ellenőrök most úgy döntöttek, amíg nincs jogerős bírósági határozat, addig a néhány négyzetméteres baki legfeljebb alkalmatlansági ok lehet, de nem tekinthető hamis információnak.
Vagyis a Közbeszerzési Döntőbizottság a céget hamis nyilatkozattétel miatt nem tilthatta volna el a közbeszerzési eljárásokban való részvételtől három évre. A továbbiakban a Világgazdaság szerint amelyik közbeszerzésnél bebizonyosodik, hogy a Közgépet jogtalanul zárták ki, hasonló büntetésre lehet számítani.