A vizsgálat során kiderült, hogy a fogyasztók telefonon, majd később a rendezvényeken azt a tájékoztatást kapták, hogy az általuk birtokolt üdülési jogok könnyen, jó áron eladhatóak, azok külföldi fogyasztók által keresettek. Ezenkívül elhangzott, hogy a Resort Club Hungary Kft. továbbértékesítési szolgáltatásának feltétele, hogy a fogyasztó a vállalkozás „tagjává váljon” egy klubtagsági kártya megvételével vagy egy újabb üdülési jogot vásároljon.
Később azonban a vállalkozás nem tudta igazolni azt, hogy valóban értékesíthetőek lennének a másodlagos üdülési jogok, és ha igen, milyen piaci áron, illetve a vállalkozás tett-e bármi olyat a továbbértékesítés érdekében, ami meghaladja a fogyasztók előtt amúgy is fennálló lehetőségeket (például online hirdetések). Az eljárás során maga a vállalkozás is elismerte, hogy a rendezvények célja az elsődleges jogok (illetve egyéb szolgáltatások) értékesítése volt, valamint azt is, hogy a továbbértékesítésre vonatkozó megbízást a vállalkozások nem köthetik előre fizetendő díjakhoz.
A közlemény szerint a hivatal megtiltotta a jogsértő magatartás további folytatását, és maximális, 12 millió 439 ezer 640 forint bírságot szabott ki a cégre.