„A Hérosz Zrt. mint megrendelő és a Geoépszer Kft. mint vállalkozó között alvállalkozói szerződés jött létre a Budapest V. kerület Magyar Design Központ (volt Volánbusz Pályaudvar) szerkezetépítési munkái tárgyában. A Geoépszer Kft. a szerződés műszaki tartalmát nem valósította meg, ezzel összefüggésben a Hérosz Zrt. a szerződés megszüntetésére kényszerült.
A szerződés megszüntetése mellett a Hérosz Zrt. a saját (fővállalkozói) szerződéses kötelezettségei teljesítését új vállalkozók bevonása útján végeztette el. A Hérosz Zrt.-t a Geoépszer Kft. szerződésszegésével a szerződés kényszerű megszüntetésével és új vállalkozók bevonásával összefüggésben jelentős kár érte, amelynek viselése kizárólagosan a Geoépszer Kft. kötelessége.
A Hérosz Zrt. nem áll és nem állt szerződéses jogviszonyban sem a Kompetítor 98 Bt.-vel, sem a Vertikál-Bau Kft.-vel az alvállalkozók által vitássá tett követelések tárgyában. A tárgybani munkával összefüggésben a Hérosz Zrt. a szerződési kötelezettségeit maradéktalanul teljesítette.
A fenti társaságok közötti esetleges vitás ügyek intézése kizárólag a fenti felek egymással szembeni jogviszonyaik szerinti elszámolás tárgyát képezi és képezheti.
A Hérosz Zrt. a leghatározottabban elhatárolódik a vele jogviszonyban nem álló alvállalkozók és megrendelőjük egymás közötti esetleges vitás ügyeitől.”
MENTES ZSOLT vezérigazgató, Hérosz Építőipari Zrt.
Vizuális káosz
Az utóbbi években mintha csillapodott volna a vizuális káosz – mondja Üzlet+Ember rovatukban Winkler Ferenc, cégtáblák készítésével foglalkozó betűvető vállalkozó (A betűtengerész – Figyelő, 2006/15. szám). A megállapítással jómagam korántsem értek egyet; tapasztalataim szerint ugyanis a kilencvenes évek óta fikarcnyit sem változott a színvonal. Elég ehhez végigmenni a fővárosi Nagykörúton. Hogy mást ne mondjunk, a kirakatokban egymást érik a kézzel írt akciós hirdetések, ahol a feliratokat erejét vesztett filctollakkal színezik ki az eladók unalmas perceikben.
Persze az elénk táruló „vizuális elbizonytalanodás” nem csak az utcán szúrhat szemet. Bár az egyik sokak által nézett reggeli vitaműsor nemrég végzett némi vizuális korrekciót a tévéstúdió enteriőrjében, tíz éven át mégis egy finoman szólva idejétmúlt és lelakott díszletet voltunk kénytelenek befogadni. Szó se róla, üdvözlöm a változást, azt azonban továbbra sem értem, miért nem tudott az évek során kikopni a műsor reklámblokkjából azon jól ismert vállalkozó hirdetése, aki cége címének ismertetéséhez 2006-ban sem átall az asztal alól előhúzni egy kartonlapot, amelyre valaki szabad kézzel kanyarintotta rá a betűket.
Egy másik iskola ugyan használ nyomdatechnikát a hirdetések előállításához, a végterméken azonban egymást érik a helyesírási és/vagy összeadási hibák. Az egyik élelmiszer üzletlánc akciós tábláin például nemrég meglepő számtani mutatványokat publikáltak. A minap az ötödik osztályos fiam hívta fel a figyelmemet a 404-165=359 kifejezés belső ellentmondására. Sajnálom, hogy a levezetést nem mellékelték; egy használható bizonyítással talán egy matematikai díjra is esélyesek lettek volna…
HORVÁTH ILONA, Budapest