A júniusi önkormányzati választás egyik nagy meglepetése volt, hogy a Tiszta Szívvel a Városért Egyesület (TSZVE) jelöltjeként induló Pintér Bence nyerte el a polgármesterséget a 2006 óta fideszes vezetésű Győrben. Mindez úgy sikerült a helyi újságíróként ismertté vált Pintérnek, hogy nem állt mögötte a teljes ellenzéki összefogás. Csak (a választásokon országosan rosszul szereplő) LMP és a Momentum, illetve a helyi MSZP támogatta, a DK viszont a Jobbikkal összefogva ellene indította helyi vezetőjét, Glázer Tímeát. A pártpolitikusi múlttal nem rendelkező Pintér Bence azonban nemcsak Glázert verte meg, de olyan rutinos, évtizedek óta a pályán lévő helyi játékosokat is, mint a hivatalban lévő kormánypárti polgármester, Dézsi Csaba András, valamint elődje, a fideszes színekben három cikluson át a várost irányító, ezúttal a Közösen a Jövőnkért Egyesület jelöltjeként induló Borkai Zsolt.
A váratlannak tűnő fordulatot sokan elemezték, de kevés szó esett arról a választókerületről, ahol a harc eldőlt. A Fidesz 15-ből 14 egyéni körzetet megnyert, csupán egyben kapott ki – igaz, ott nagyon. A Győrszentivánon leadott protestszavazatok elegendőek voltak ahhoz is, hogy Pintér (a Borkai által a Fidesz-szavazók körében amúgy is megszorongatott) Dézsi fölé kerekedjen. De miért fordult ez a Győrhöz csatolt faluból lett vidékies városnegyed ennyire a Fidesz ellen? Pusztán a Győri Ipari Park ottaniak által hevesen ellenzett bővítése, a hivatalosan soha meg nem erősített feltételezések szerint oda települő akkugyártól való félelem miatt? Vagy más is volt a háttérben?
Amióta 2022 szeptemberében nyilvánosságra került a Győri Ipari Park bővítése, illetve felmerült, hogy egy akkugyár is jönne az új ipari övezetbe, egyik tiltakozó gyűlés a másikat követte az érintett városrészben, amely – mint a választási eredmények bizonyítják – úgy fellázadt a kormánypárt ellen, hogy annak helyi támogatottsága rég nem látott mélypontra zuhant. Ennek a győztes szerint nyilvánvalóan következményei lesznek a helyi iparfejlesztés vonatkozásában is.
Ha terveztek is akkugyárat Győrszentiván mellé, akkor az elektromos autógyártás visszaesése nyilván elgondolkodtatja a beruházót, valamint a városvezetést és a kormányt is, hogy biztosan ezt az iparágat kell-e felpumpálni újabb beruházásokkal, vagy inkább mást akarnak fejleszteni
– mondta el a 24.hu-nak Dr. Balog-Farkas Renáta ügyvéd, aki a Szentiváni Civilek Egyesületének jelöltjeként 69,84 százalékát kapta a szavazatoknak a Győrszentiván nagyobbik részét alkotó, 13-as számú választókerületben. (Győrszentivánnak a korábbi ciklusokban fideszes képviselője volt, ám a jelenlegi, kormánypárti Dr. Sík Sándor állatorvos már nem indult, a Fidesz új jelöltjére, Burján Dávidra pedig csak 22,71 százalék voksolt.)