Belföld

Uber: A vonzó kereset vonzza a belépő új sofőröket

Varga Jennifer / 24.hu
Varga Jennifer / 24.hu
Kardos Esztert, az Uber magyarországi vezetőjét kérdeztük a cég átalakulásáról, a fixtarifáról, a budapesti piac sajátosságairól, illetve a Főtaxi-Uber együttműködésről.

Június közepe óta újra elérhető Budapesten az Uber, amely 2016-ban hagyta el a fővárost, most pedig a Főtaxival – annak F-Mobilitás nevű leányvállalatával – együttműködve tért vissza. A San Franciscó-i székhelyű személyszállító cég autói Budapesten hagyományos taxiként, tehát sárga színben és fixtarifával róják az utakat. Az Uber hamarosan a budapesti taxis piac egyik meghatározó szereplője lehet, erről beszélt lapunknak márciusban Bajzik Tamás, a taxis tagozattal is rendelkező Nemzeti Szakszervezet elnöke és Metál Zoltán, az Országos Taxis Szövetség elnöke is.

Új irányvonal

„2016 óta sok minden változott az Uber életében. Lett egy új vezérigazgatónk és egy új stratégiai irányvonalunk” – mondja Kardos Eszter, az Uber magyarországi vezetője, amikor arról érdeklődöm: miben különbözik a mostani Uber és a mai taxis piac a nyolc évvel ezelőttitől? A legfontosabb szerinte, hogy

alapjaiban változott meg az Uber és a taxisok viszonya, a korábbi rivalizálás helyett elkezdtek partnerként tekinteni egymásra.

„Nyernek a taxisofőrök és nyernek az utasaink is, akik eggyel több lehetőség közül választhatnak. Mi pedig azt tudjuk mondani, hogy megegyeztünk egy minden piacon jelenlévő, meghatározó szereplővel” – magyarázza Kardos.

Varga Jennifer / 24.hu Kardos Eszter

Dinamikus árazás, applikáció és független vállalkozó sofőrök – ez juthat eszébe a budapestieknek a 2016-ban távozó Uberről, ám a cég magyarországi vezetője szerint nem csak ezek a fő tulajdonságaik.

Azt mondanám, hogy a fő jellemzők azok a technológiai adottságok és fejlesztések, amelyek maximalizálják a sofőr oldalán a kereseti lehetőséget, az utas oldalán pedig az élményt

– mondja, és hangsúlyozza: az Uber ma több mint tízezer városban van jelen a világon, és mindenhol a helyi jogszabályoknak megfelelően működik. Budapesten fontos egyedi szempont például a sárgítás és a rögzített hatósági ár, de az is fontos különbség, hogy Magyarországon nincsen multi vagy dual apping – azaz egy sofőr nem csatlakozhat más szolgáltatóhoz: aki uberes, az csak az Ubertől kaphat fuvart.

Az Uber magyarországi vezetője szerint nem különleges, hogy Budapesten vannak atipikus elvárások, de azon városok közül, ahol jelen vannak, kisebbséget képvisel a hatósági ár, illetve az is, hogy nincs a taxin kívül más fuvarmegosztás.

Nincs összefonódás a Főtaxi és az Uber tulajdonosai között

A Főtaxi-Uber megállapodással kapcsolatban Kardos elmondta, az egyelőre csak Budapestre vonatkozik, de akár további partnerség is lehet a két cég között. „A partnerség egy stratégiai szintű megállapodás, mindkét fél ebben látja a jövőt. A Főtaxi abban, hogy egy innovatív céggel kell partnerségre lépnie ahhoz, hogy lépést tarthasson az iparági trendekkel, az Ubernek pedig szüksége van egy lokális partnerre ahhoz, hogy magabiztosan tudjon elindulni” – teszi hozzá.

LÉPJ BE A FOLYTATÁSHOZ!
Változunk. Csatlakozz hozzánk! Regisztrált olvasóink mostantól exkluzív hírleveleket, cikkeket olvashatnak, mint ez is. És ez csak a kezdet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik