A Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai ügyekért felelős államtitkára egyszerre válaszolt két ellenzéki képviselőnek, Arató Gergelynek (DK) és Kocsis-Cake Oliviónak (Párbeszéd). Egyikük sem értette, miként lehetséges, hogy Mészáros Lőrinc cége csaknem 338 milliárd forintért végez el egy olyan vasúti fejlesztést, ami a szakértők becslése szerint 30-50 milliárdból megoldható lenne. A Déli Körvasút fejlesztése egyes nyugati beruházások árával összevetve is (például a bécsi főpályaudvarral) is irreálisan drágának, túlárazottnak tűnik.
Orbán Balázs (a képen) válaszul írásba adta, hogy szó sincs túlárazásról. Azt írta, a Déli Körvasút beruházás az elmúlt „több mint 100 év legnagyobb vasútfejlesztése Magyarországon”. Annak köszönhetően a budapesti elővárosi forgalom fő szakaszán háromszorosára nőhet a vasútvonal kapacitása.
2000 ablakot is kicserélnek
A városi környezetben ugyanis nemcsak a vágányok bővítése, hanem a meglévő vágányok, műtárgyak átépítése is megtörténik. A fejlesztésnél összesen hét vasúti híd épül a vasút mentén több mint 5 kilométer hosszú új vasbeton támfallal együtt.
A projekt tartalmazza a hidak kiépítéséhez szükséges közmű-, közút- és hídfőépítési feladatokat is és a vonalszakaszon két új akadálymentes megállóhely is létesül.
Ezen túl 35 000 négyzetméter zajvédőfal kiépítése és a környező lakóházakban legalább 2 000 ablak cseréje is megvalósul a jobb szigetelés érdekében – tette hozzá.
A fejlesztés megadja a lehetőséget a vidéki nagyvárosaink közötti új közvetlen kapcsolatok létrehozására, emellett hozzájárul, hogy csökkenjen a közúti forgalom terhelése, Budapest pedig ezáltal egy tisztább levegőjű, környezetbarátabb város legyen.
A Népszava közben arról írt, hogy a Mészáros Lőrinc közvetlen tulajdonában lévő V-Híd Építő Zrt. érdemi verseny nélkül kapta a megbízást, amelynek nagyságrendjére jellemző, hogy a cég tavaly 39 milliárdos árbevétel mellett 8 milliárdos nyereséget ért el, vagyis a Mészáros cég is 9 évi árbevételének megfelelő üzletet nyert el.