Nincs még kész az új Nemzeti alaptanterv (NAT) koncepciója, amit az Emberi Erőforrások Minisztériuma hétfőn kapott kézhez, írja a Népszava. A kétéves projekt csak tavaly ősszel indult, így a NAT-fejlesztés munkálataiban résztvevő szakemberek sem értik, miért kommunikálta azt a kormány, hogy 2019 szeptemberétől már eszerint taníthatnak az iskolákban.
A szakértőket az is aggasztja, hogy a kormány eddig ugyan nem szólt bele a munkájukba, de az elején leszögezték, hogy az új tanterv „kellően nemzeti, munkaalapú és családközpontú” legyen.
Azonban a munkálatokban résztvevők szerint a koncepció nem igazán tükrözi ezeket az elvárásokat, így a minisztérium véleményezése után számos változást javasol majd.
A szakértők arra is felhívták a figyelmet, hogy az új alaptantervnek megfelelő tankönyvek sem állnak még rendelkezésre, ezeket a közeljövőben kezdik majd el kidolgozni a félkész NAT-koncepció alapján. Az új tanterv ugyan a tankönyveket nem szabályozza, de az abban leírtak irányt mutatnak a tankönyvíróknak.
Kiemelt kép: MTI Fotó/Czeglédi Zsolt