Belföld

Csepreghy Nándor a rentabilitással magyarázza az M0-s fizetőssé tételét

Az Európai Unió (EU) által finanszírozott útfejlesztési projekteknek minden esetben meg kell felelniük a rentabilitás kritériumának - nyilatkozta Csepreghy Nándor, a Miniszterelnökség fejlesztéspolitikai kommunikációért felelős helyettes államtitkára.

Az MTI a miniszterelnök korábbi szavai illetve a helyettes államtitkár által korábban elmondottak között feszülő ellentétről kérdezte Csepreghy Nándort. Orbán Viktor a Napi Gazdaság pénteki számában megjelent interjúban az M0-ás körgyűrű fizetőssé tételéről azt mondta: annak egyes részei uniós kötelezettség miatt válnak fizetőssé, és csak egységes rendszert tudnak jól működtetni.

Csepreghy szerint nincs ellentmondás a kormányfő és az általa az uniós forrásból is finanszírozott gyorshálózatra kivetendő úthasználati díjról korábban mondottak között. Elmondta: az EU által 2010-ig finanszírozott közlekedési projektekben kisebb volt a közösségi támogatási arány a maximális lehetőségnél, emiatt több hazai forrást kellett a beruházás mellé tenni. E projektek nem állnak meg anélkül, hogy ne vezetnék be azt az útdíjat, ami a hosszú távú minőségi fenntartását biztosítja, mert nem keletkezik az a folyamatos bevétel, ami a folyamatos karbantartást, a működési költséget finanszírozná – fűzte hozzá.

A helyettes államtitkár indoklása szerint az útdíj az európai uniós szabvány, finanszírozási és rentabilitási szempontok betartása érdekében kerül bevezetésre.

Ahogyan korábban megírtuk: valami nem stimmelhet az útdíj bevezetését megelőző kalkulációkkal, ugyanis a kormány 20 milliárdos plusz bevételt vár az autósok megsarcolásától, míg a számítások szerint ez az összeg körülbelül 13 milliárd forint lehet.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik