A Bors főszerkesztőjének az a véleménye, hogy a reklámadó nem az igazságos közteherviselés miatt kell, hiszen a beszedendő teljes összeg „lényegesen kisebb, mint amit a kormány költ évente önmaga ajnározására”. Amit az adó behoz, az nem is látszik az államkasszában, „miközben alkalmas arra, hogy vállalatokat, lapokat, televíziókat tegyen tönkre”.
Az iparág hosszú évek óta mély válságban van – írja Pallagi, aki emlékeztet rá, hogy a kormány „számára a nyilvánosságban csak lakájok vagy ellenségek vannak. Ez az adó arra szolgál, hogy a még kritikus szerkesztőségeket meggyilkolják vele, miközben a csókosokat meg majd kárpótolják az adófizetők pénzéből fizetett állami hirdetésekkel”.
A főszerkesztő cikkében a kisebbik bajnak nevezi, hogy a média elveszít egy-két ezer munkahelyet, szerinte a legnagyobb veszteség az olvasókat éri. Ők még annyira sem fogják tudni, mi történik az országban, mint eddig. „A kormány azt mondja, a „kultúrmocsok” ellen harcol az ostoba adójával, de valójában attól fél”, hogy az emberek többet tudnak meg a világról, mint amennyit ő szeretne.
„Azt hazudja, hogy Önt védi, miközben az Ön szabadságából lop el még egy darabot. Gondolja meg! Megéri?” – zárja publicisztikáját Pallagi Ferenc, aki idén a 10. legbefolyásosabb ember lett a magyar médiaiparban.