A régóta közhasznú alapítványként működő drogkonzultációs központ emlékeztetett rá, hogy a bizottság ülésén a Fidesz-KDNP egyik önkormányzati képviselője kemény vádakkal illette a Kék Pontot, amelynek képviselői, bár jelezték, hogy reagálnának az elhangzottakra, nem kaptak szót.
Az alapítvány mindezt így színjátéknak tartja, és a képviselő kérdéseire, vádjaira – saját honlapján – a teljesség igénye nélkül, írásban reagált. Tudatták, hogy szakmai beszámolójuk azért nem tartalmazott költségvetési adatokat, mert soha nem is tartalmazott, így volt ez az elmúlt években is, amikor a képviselő-testület egyhangúlag fogadta el a beszámolójukat. A költségvetési adatok a Kék Pont évente elkészülő közhasznúsági jelentéseiben szerepelnek.
Az alapítvány furcsállja, hogy a tűcsereprogram hitelességét egy önkormányzati képviselő megkérdőjelezi, miközben kódnév-regisztrációs rendszerük adatait hivatalosan elismeri a Nemzeti Drog Fókuszpont, a Nemzeti Drogkoordináció is. A Kék Pont nyolcadik kerületi tűcsereprogramjának napi forgalma jelenleg egyébként átlagosan 130 és 170 fő között van.
Az alapítvány szerint óriási a drogprobléma Józsefvárosban, a kerület képviselői mégis úgy döntöttek, hogy lényegében lemondanak a kerületi drogfogyasztók egészségügyi és szociális ellátórendszerbe történő biztonságos integrálásáról. A szakmai beszámoló elutasítása a gyakorlatban azt jelenti, hogy a civil szervezettől Józsefváros megvonja a kedvezményes bérleti díjat, a bérlő, a kedvezményes és a piaci bérleti díj közötti különbséget visszamenőleg is – 2014 januárjától – köteles megfizetni.
Vagyis azt, amit az önkormányzatnak nem sikerült szakmailag és szakmapolitikailag elérnie az eltelt hét hónapban – hogy a Kék Pont beszüntesse tűcsere szolgáltatását a kerületben – azt most megpróbálja a program anyagi ellehetetlenítésén keresztül. A bizottsági döntés után a Kék Pont ismét értékeli a tűcsere program körül kialakult helyzetet és hamarosan tájékoztatást ad további terveiről.