Az Egységes Közlekedési Szakszervezet után a legnagyobb érdek-képviseleti tömörülés, a Budapesti Közlekedési Szakszervezetek Szövetsége (BKSZSZ) is tárgyalásokat kezdeményez a Nemzeti Fejlesztési Minisztériummal.
Kinek jó?
A BKSZSZ álláspontja szerint a járatok átadása a Volánbusznak a BKV megkurtítását jelenti, és ez sem a társaság, sem az utazók, sem a főváros érdekeit nem szolgálja, ezért egyeztetnének Németh Lászlóné miniszterrel és Völner Pál infrastruktúráért felelős államtitkárral.
A szakszervezet szerint a döntéssel a főváros elveszíti bevételét ebből a szolgáltatásból, miközben a korábbi hitelek terhe Budapestet és a BKV-t sújtja, az utasok többletkiadásra, hosszabb menetidőre számíthatnak, emiatt a közösségi közlekedés helyett az autós utazást választhatják. Ráadásul az átadás a BKV-s dolgozók munkahelyét veszélyezteti.
Uniós rendelettel magyarázzák
A Nemzeti Fejlesztési Minisztérium múlt pénteken közölte az MTI-vel, hogy május 1-jével kilenc agglomerációs települést érintő autóbuszjáratokat vesz át a BKK-tól, illetve a BKV-tól a Volánbusz. A szaktárca jogszabályi kötelezettségre hivatkozva hozta meg a döntést, mivel a személyszállítási szolgáltatásokról szóló, tavaly elfogadott törvény és az erre vonatkozó uniós rendelet alapján a BKV belső szolgáltatónak minősül, ezért 2013. május 1-jétől Budapesten kívül nem láthat el közszolgáltatási feladatokat.
A BKK akkor erre reagálva azt közölte, hogy további tárgyalásokat kell folytatni az átadásról.
Hétfőn az Egységes Közlekedési Szakszervezet is jelezte, hogy tárgyalásokat kezdeményez a minisztériummal.
A Volán keresi az új és használt buszokat, amivel az új feladatot elláthatja.