A parlament oktatási bizottságának elnöke egy budapesti szakmai konferencián tartott előadásában hozzátette: a közoktatási rendszer 4-5 ezer új pedagógust igényel évente, jelenleg azonban ennek majdnem a kétszeresét képzik. A politikus elmondta: az a feladat, hogy a pedagógusképzés elit szakká váljon, nemzetközi példák azt mutatják, hogy ez azokban az országokban lett sikeres, ahol a felsőoktatás legvonzóbb ösztöndíjrendszerével csábították a képzésbe a legjobb diákokat.
Pokorni Zoltán a Független Hírügynökségnek azt mondta, számos területen fel kell vetni az osztatlan képzést, így például a pedagógusképzésben is lehetővé kell tenni. A pedagógus életpályamodell keretében tervezett minősítő vizsgákkal kapcsolatban hozzátette: a magyar gazdaság és a társadalom akkor hajlandó a jelenleginél jóval nagyobb mértékben megfizetni a pedagógusokat, ha garanciát lát arra, hogy jóval magasabb, garantáltabb minőséget várhat el tőlük. A politikus szerint ehhez van szükség egy külső szereplőket is bevonó minősítő eljárásra.
Pokorni Zoltán a konferencián tartott előadásában beszélt arról is, hogy az általános iskolai tanárok alapbére pótlékok nélkül tavaly 165 ezer forint, a középiskolában tanító pedagógusoké pedig 185 ezer forint volt, ezzel szemben a diplomás alapbér 273 ezer forint volt 2009-ben.
Gloviczki Zoltán közoktatásért felelős helyettes államtitkár kijelentette, jelenleg nincs pénz arra, hogy tőkeinjekcióval finanszírozzák meg a pedagógus társadalmat. Hozzátette: komoly kormányzati elhatározás van arra, hogy kiemelten kezeljék ezt a területet. Előadásában beszélt arról is, hogy a pedagógusoknak megmaradna a közalkalmazott státusz, ezen belül azonban önálló bértáblában és ehhez kapcsolódó követelményrendszerben gondolkodnak.