A kilencvenes és kétezres években nem telt el nap anélkül, hogy legalább egyszer ne hallottuk volna Francisco Tárrega Gran Vals című, 1902-ben írt művének részletét.
Az 1852-ben született, látását már néhány évesen majdnem teljesen elvesztő spanyol zeneszerző tehetsége már gyermekkorában is megmutatkozott: tízévesen Barcelonában tanult a kor híres gitárosánál, később pedig a híres madridi konzervatóriumban tanult zeneszerzést és zongorát, de végül a népszerűségét épp elvesztő gitár felé fordult, megalkotva a klasszikus gitárjáték technikáját, és elindítva a hangszer azóta is tartó átütő sikerét.
A Grande Vals egy részletét a Nokia először a 1011-es modell 1992-es bemutatásakor használta annak reklámjában:
Egy évvel később a Nokia ügyvezető alelnöke a cég kommunikációs vezetőjével együtt választotta ki a részletet, amely 1994-ben, a 2110-ben Type 8 néven (ekkor még nem volt fantázianeve a különböző hangoknak) debütált, még mono hangon.
Később Type 13, vagy Type 5 néven is felbukkant, de a 6110 1997 decemberi bevezetésekor megkapta az eredeti cím franciásított formáját, 1999-ig Grande Vals néven találkozhattunk vele az új modellekben.
Fotó: A szerző munkája
Az eltelt hat év során a Nokia rájött, hogy a hang olyan mértékben fémjelzi a telefonjait, hogy akár le is védetheti, sőt, eszközeiben át is nevezi Nokia tune-ra.
Az eredeti mono formát persze nem tartották meg soká: a 3510 2002-es bemutatásakor már polifónikus csengőhangként élvezhettük, 2004-ben a 9500 premierjén már zongorafelvételként, 2008-ban az N78 megjelenésekor az eredeti formában, gitárhangon szól, a négy évvel ezelőtti N9-nél és a korai Lumia-modelleknél pedig csengők és harangok játsszák.
A dallam azóta is több országban a Nokia védjegye, 2010-ben pedig egyes források szerint akár 1,8 milliárd alkalommal is hallható volt.