Összeesküvés-elméletek elkerülése végett az ügyfelet megkértük, mutassa meg a kereskedési felületet, hogy láthassuk, valóban nem volt kereskedés a számláján. Egy másik, e-mailes dokumentum azt igazolja, hogy a cég állítása szerint minden rendben van, nem lesz gond a kifizetéssel. Amikor a hazautalást kérte az ügyfél, kapott is egy gratulációs levelet, amiben a cég azt írja, hogy kérését továbbították a Finanszírozási Osztálynak. Hogy egészen egzaktak legyünk, megkértük az ügyfelet, hogy mutassa meg a számlaegyenlegét is, amelyen látszik a befektetett pénz is. Vagyis az anyagban állított minden mondat alátámasztható rögzített anyagokkal, felületekkel – a “játék” pedig nem babra megy, több ezer dollár parkol csak ezen az egy kiragadott egyenlegen. Júniusban készítettük a felvételt, a helyzet (szeptember 20-i állapot szerint) azóta is változatlan.
Az interjú felvétele után az ügyfél egy chat-beszélgetést kezdeményezett a budapesti irodával. Ebben átadták pár kollégának, majd végül a kapcsolattartója a végsőkig ismételgeti, hogy nem tud konkrét határidőt adni a kiutalás feldolgozására. Azt írja, hogy az a jó hír, hogy a számlával nincs probléma, nem történt rajta visszaélés. Egy korábbi, áprilisi hasonló chat alkalmával ugyanezen ügyintéző szerint a vizsgálatok a végéhez értek, és hamarosan felgyorsul a kiutalás is. Azóta eltelt két hónap, de az ügyfél most is ezt a választ kapja, hogy kivizsgálják a számláját és nincs rálátása, hogy mikor kerül kiutalásra az összeg. Még egy ideig ezt az álláspontot védi, ekkor az ügyfél úgy dönt, hogy ésszerűbb volna felhívni az ügyfélszolgálatot, hogy mit állítanak élőben a kérdésére. Papagáj választ kap.
Az IronFX álláspontja továbbra is az tehát, hogy a számlák kivizsgálás alatt állnak egy korábbi eset miatt, amikor egyes ügyfelek visszaéltek a bónuszrendszerrel. Elmondásuk szerint “sorba állítás” történik, az ügyfeleket egyesével és manuálisan vizsgálják ki, és csak ezek lezárulta után lesz kiutalás.
Egyelőre nem látjuk, hogy mikor, mi fog történni, ugyanis a jelenlegi helyzet pontosan a korábbi állapotnak felel meg. Korábban megszólaltattuk a cég hazai üzletágának vezetőjét, Németh Zoltánt is, aki az IronFX ciprusi irodájából válaszolt a kérdéseinkre és azt mondta, hogy kereskedőknek olyan csoportját azonosították nemrég az IronFX-nél, akik visszaéltek a promócióikkal, és ezzel vétettek a szerződési feltételeikbe foglaltakkal. Ezt a csoportot kivizsgálás alá helyezték, és az ő kiutalási kérelmeiket függőben tartják addig, amíg a vizsgálat véget nem ér.
Ez volt áprilisban. Aztán az ügyfél júniusban borult ki a kameránk előtt, míg végül szeptember 17-én tette közzé a Magyar Nemzeti Bank sajtóközleményét. Ebben kifejtik, hogy tekintve, hogy a Magyarországra irányuló határon átnyúló szolgáltatást végző külföldi intézmények felügyelete nem tartozik az MNB hatáskörébe, a jegybank az ügy kapcsán haladéktalanul jelzéssel fordult a székhely szerint illetékes és eljárni jogosult ciprusi pénzügyi felügyeleti hatósághoz (Cyprus Securities and Exchange Commission, CySEC). A jegybank felhívja az érintett befektetők figyelmét, hogy az esetleges kártérítési igényt is tartalmazó panaszukat jutassák el a hatáskörrel rendelkező ciprusi pénzügyi ombudsmanhoz erre e-mail címre: complaints@financialombudsman.gov.cy
Vagyis a jegybank is passzolta a kérdést. Nem lehet elégszer hangsúlyozni, hogy nagyon nem mindegy, milyen pénzügyi szolgáltatót választunk, és milyen védelem mögé van a pénzünk helyezve.