A Napi Gazdaság kérdéseire, például, hogy milyen járművekre vetnék ki a dugódíjat, hol szednék, mennyibe kerülne, technikailag hogyan kellene leróni, egyelőre nem kapott választ a BKK-tól.
A BKK emlékeztetett, hogy a Fővárosi Közgyűlés 2011. január 12-ei ülésén kérte fel a főpolgármestert, hogy készíttesse elő a fővárosi személyforgalmi behajtási díj (dugódíj) bevezetését megalapozó megvalósíthatósági tanulmányt. A központ jelenleg is e munkát végzi. A BKK hangsúlyozta, hogy a teljes folyamat végső célja a behajtási díjrendszer bevezetésével kapcsolatos előkészítő munkák mielőbbi befejezése, tekintettel arra, hogy a BKV finanszírozási helyzetén túl a 4-es metró európai uniós támogatási határozatában is szereplő feltétel ennek bevezetése (a jelenlegi tervek szerint 2014-ben adnák át a 4-es metrót).
A behajtási díjtól a torlódások számának és mértékének csökkentését is várják a fővárosban. E cél megvalósítása érdekében egy komplex – Magyarországon eddig példa nélküli – szabályozó rendszer bevezetése szükséges, amelynek még nem ismertek pontos műszaki, üzemeltetési, szabályozási, pénzügyi és engedélyezési paraméterei – emelte ki a BKK a Napi Gazdaság cikke szerint.