Korán kel a yuppie, hogy elegendő ideje legyen outfitjének makulátlan összerendezésére. Az ébredési rítus része a falra feszülő plazmatévé bepöttyintése. A derűs nap megalapozása az MTV Base csatorna reggeli dallamaira épül. Ha becsúszik egy-két gyengébb dal, megkezdődik a tévéadók közti szörfölés. Ekkor a Nap-kelte, a Mokka és a CNBC műsorai kerülnek a fókuszba, ám ha öt másodpercen belül nincs infótöbblet, ezek is elvéreznek. Ilyenkor a DVD veszi át a szórakoztatás szerepét. A tálcába gyakorta Madonna legutóbbi korongja, a Confessions on the Dance Floor csúszik be. Yuppie-körökben az album népszerűségének oka, hogy a rajta lévő dalok erőt sugároznak, hallgatása a munkába indulás előtt kifejezetten inspiratív hatású.
Amikor a házi entertaining show pályára került, felnyílhat a laptop. Természetesen az Apple mára ikonná érett designterméke, a MacBook, a yuppie-kelléktár kötelező eleme. Ezen gyorsan kezdetét veszi az Index, az MSN Messenger és a Skype, valamint az e-mailek csekkolása. A mobillal nincs gond; a telefont – limitált szériás csúcs-Nokia a business like napokra, és nemes anyaggal futtatott Vertu a szabadidős tevékenységekhez – nem kell bekapcsolni, miután az sosincs üzemen kívül.
Az online identitás újjáélesztése után jöhet a tisztálkodás. A gardróbban kevés dolog ad okot a fejfájásra. A monogramozott, duplamandzsettás ingek élükre vasalva sorakoznak a szoba méretű helyiségben, a sámfázott Vass-cipők és a sötét színű öltönyök mellett, amelyek beszerzése Bécsben vagy a metzingeni Boss-lerakatban történik. Opció a szabatás, de az öltönybeszerzés történhet szürkeimportból is. Ezeket a darabokat a dealer lakásra hozza, így kényelmesen lehet mazsolázgatni a portfólióból; a baráti adásvétel során pedig tetszetős ármegtakarítás érhető el.
A yuppie a garázsban sorakozó, lízingelt autói egyikével indul munkába. A flotta része a nem céges, három évnél nem idősebb cabrio sportautó, illetve egy terepjáró. A Dunát szigorúan a Lánchídon szeli át, ahol gyakoriak a dugók, és a szűk úttest amúgy is lehetőséget ad a szembesávban haladók részletes tanulmányozására, s egyúttal a magamutogatásra.
Munkába indulás előtt egy jó nevű, sztárfodrász által vezetett szalonban legalább heti egyszer kötelező a frizuraigazítás, illetve nyakszőrtelenítés. A yuppie tudja azt is, hogy a precíz, angol hajvágás már nem trendi, így az olasz módit preferálja, aminek summája, hogy a haj rálóg a fülre, a pajesz pedig hosszabban nyúlik az arcba. A fodrászatban, míg készül a haja, tudomást szerez a város első, újonnan nyílt férfikozmetikájáról, s el is dönti, hogy hamarosan benéz; ugyanígy, a Mandala day spa stresszoldó masszázsát is betervezi, ahová legalább már egy hete nem jutott el.
Frissen belőtt hajjal, a tökéletes szalonképesség teljes tudatában, a yuppie felkeresi kedvenc reggeliző helyét, a Gerlóczy Kávéházat vagy a Four Seasons Hotelt, ahol valami egészségeset rendel, amit természetesen koffeinmentes kávéval öblít. Közben átfutja a napilapokat, ismerősre bukkanva pedig kvaterkába bonyolódik.
A hosszabb beszélgetések – meetingek formájában – a munkahelyén várják, amelyekre a pazar panorámával rendelkező irodájában kicsit rápihen – kizárólag háttal ülve a kilátásnak, hogy a belépő e vizuális élménybe ágyazva lássa meg őt. Fantáziál. Például a szabadságán. Vitorlásának fotóját látva eszébe jut, hogy az Adrián ringó hajóját is vissza kellene hozni a Balatonra, mert újra ez a trendi. Nem beszélve arról, hogy közelebb is lenne Balaton-felvidéki nyaralójához, amelyet jó egy éve vásárolt barátai tőszomszédságában. A merengést munka követi. A yuppie ugyanis bírja a strapát, nem ritka, hogy napi 10-12 órát dolgozik. És ami figyelemre méltó: emellett semmit nem hagyna ki megszokott napirendjéből.
Az ebéd témakörben két iskola létezik. Az egyik képviselői nem járnak ebédelni, mert ugyanazt gondolják, amit Ben Affleck a Brókerarcokban mond egy kedélyes ebéd-invitációra. „Ebéd? Bizonyára viccelsz, az a pancsereknek való.” Az efféle workoholic jobbára szusit rendel, és ebédidőben is dolgozik. A másik iskola tagjai kijárnak. Főleg a Tom George-ba, a Dióba vagy a Negróba. A yuppie imádja a különlegességeket, a mesével körített ajánlásokat. Bock vagy Gere borai helyett a St. Andrea Pincészet különlegességeit rendeli ki, mert tudja, ott két hektáron folyik a termelés, saját műtrágyával készül a különleges bor, aminek szervezetbe vitele után joggal vélelmezi, általa ő is különlegessé lesz.
Ha ezzel megvan, visszamegy a munkahelyére. Mielőtt folytatódna a munka, ránéz az iWiW-re. Ő persze nem jelöl ismerősnek senkit, lévén, mindenkit ismer. Az a fontos, ő kit enged be saját köreibe. Ezután dolgozik. Csak későn eszmél rá, hogy elszaladt az idő, és nincs semmi a hűtőben. Még jó, hogy a Culinaris sokáig nyitva van. Mivel este már nem áll neki főzni, ezúttal csak a legszükségesebbet veszi meg. Például ásványvizet, de csak buborékmenteset, mert az nem oldja ki a fogakból a meszet. Fix nő híján a barátokkal beszél meg egy vacsorát, lehetőleg olyan helyen, amelynek bejáratánál autóját látványosan leparkolhatja.
Előtte konditerembe megy. A Mammutba, ahová járni külön rang, lévén, csak éves bérlet váltható. Itt jó sok tükör van. Sokan látják, és ő is látja magát, ami nem mellékes. A kondi után jöhet a vacsora, majd egy koktél az Oscarban, esetleg a Creolban. Ezután irány haza. Egy loft vagy penthouse lakásba újabban akár a pesti oldalra sem szégyen hazamenni. Mivel ez az embertípus rajong a keleti irányzatokért, elalvás előtt, úgy fél kettő magasságában, egy ilyen témájú könyvet vesz a kezébe. Főleg a buddhista tanokkal szimpatizál, a yuppie-k fő kritikusai szerint azért, mert az nem igényel lemondást.