Vitézy Dávid, a BKK, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK), illetve a Nemzeti Közlekedési Központ (NKK) korábbi feje csütörtök reggel megjelent Facebook-posztjában arról írt, hogy a ferencvárosi képviselők hétfői döntése alapján nem kezdődhet meg a hármas metró Ecseri úti megállójának felszíni rendezése, az MSZP, a DK, a Momentum, illetve a Jobbik képviselői ugyanis elutasították Baranyi Krisztina polgármester előterjesztését.
A Fidesz tartózkodásával megszületett döntés Vitézy szerint jól mutatja, hogy
a pártpolitikai logika, az ellenzéki belharcok a kerületi önkormányzati szinten is miként ejtik túszul a jó és átgondolt városfejlesztési elképzeléseket is.
A szakember írásában kijelentette: a húszezer ember által lakott József Attila-lakótepel kapujának, illetve a MÁV-Aszódi lakótelepen élők fontos átszállókapcsolatának számító megállónál rövidesen a Déli Körvasút Üllői út feletti állomásának is meg kellene születnie, hiszen azt a BFK-ban korábban előkészítették, nemrég azonban Lázár János beruházási stopjának áldozatává vált, így megvalósítása tolódik.
A megálló esetében a hármas metró felújítása során nem történt felszínrendezés, a kerület azonban magára vállalta a feladatot – épp úgy, ahogyan ezt az Arany János utcai állomás feletti Podmaniczky tér esetében Belváros-Lipótváros Önkormányzata is megtette.
A folyamat ígéretesen kezdődött, hiszen Ferencváros a lakossággal való folyamatos egyeztetések mellett építészeti tervpályázatot írt ki, azt megfelelően értékelte ki, a névjegyét korábban a főváros számos másik pontján elhelyező győztes, a hazai táj- és kertépítészet egyik legfontosabb arcának számító Garten Studio munkája pedig magáért beszélt.
A tervpályázat nyomán elkészültek részletes tervek álláspontom szerint méltóak lettek egy budapesti metróállomás környezetének rendezési szükségleteihez. A kivitelezői árajánlatok meghaladták a korábban, valószínűleg még a részletes tervek híján készült elnagyolt korábbi becslést – nem szeretnék igazságot tenni az ennek kapcsán kialakult vitában, de az biztos, hogy a műszaki tartalom jelentős csökkentése nem a helyes irány, amit több képviselő felvetett. A képviselő-testület végül elutasította a polgármester forrásbiztosítást célzó előterjesztését, mely alapján a munka még idén megindulhatott volna.
– írta Vitézy, aki hozzátette: bízik benne, hogy a beruházást Ferencváros polgármestere nem adja fel, és arra is rámutatott, hogy forráshiány esetén akár a Főváros is kisegíthetné a kerületet,
hisz mégiscsak egy metróállomás környezetének rendezéséről van szó egy fővárosi kezelésű főút mentén, ahol a metró és a környéket feltáró buszok közötti átszállás is zajlik – ez a város más pontjain tipikusan fővárosi és nem kerületi feladat lenne.
A témában rövidesen maga Baranyi is nyilatkozott: rövid posztjában arról írt, hogy
mégpedig azzal az indokkal, hogy
Az 1980 óta használatban lévő megálló feletti 10300 négyzetméteres területtel kapcsolatban a Ferencvárosi Önkormányzat egyébként 2021 szeptemberében hozta meg az első fontos döntését, az év végére pedig a lakossági felmérés eredményeit is kiértékelték. A tervpályázaton győztes Gartennel végül 2022. november 21-én írták alá a tervezési szerződést, a végleges kiviteli terveket pedig a FEVIX (Ferencvárosi Vagyonkezelő és Városfejlesztő Zrt.) saját honlapján olvasható hírek szerint 2023 augusztusára készíttették el.
A tervpályázat eredményei a cég oldalán, itt láthatók.