Emlékezetes, hogy a 3 éve indult fejlesztés célja a kulcstermékek előállítási technológiájának modernizálása, valamint a hatékonyság és a minőség javítása mellett a kibocsátási mennyiség növelése volt. A fejlesztések finanszírozását segítendő a Rába sikeres pályázatot nyújtott be a kormány nagyvállalatokra szabott beruházási támogatási programjára. A technológia modernizálása mellett a program tartalmazta a kapcsolódó infrastrukturális, logisztikai és szerszámozási fejlesztéseket is.
Az ütemezés szerint megvalósult próbaüzem lezárása után – a vevőkkel egyeztetve – máris megkezdődött a sorozatgyártás a technológiához illeszkedő, saját fejlesztésű és gyártású szerszámokkal.
A társaság terveiben szereplő évi 150 ezer darab termék gyártása a jelenlegi európai piac mintegy 50 százalékát fedi le. A teljes átállás az új technológiára várhatóan 2020 első negyedévében fejeződik be, addig párhuzamosan működik mind a régi, mind az új gyártósor.A sorozatgyártás beindításával egyidejűleg a Rába kezdeményezte a kormány által meghirdetett Nagyvállalati Beruházási Támogatási Programba befogadott pályázata lezárását, és a tervek szerint a mintegy 2 milliárd forintos támogatási összeg még ebben az évben befolyik.
A beruházási program 2020 második negyedévében fejeződik be véglegesen, amikor a kiegészítő megmunkálási kapacitást is üzembe helyezi társaságunk. Ezzel a Rába berkein belül jön létre Európa első számú modern és integrált gyártási kapacitása a mellső futómű-tengely szegmensben, és a jövőben minden második-harmadik európai tehergépjármű a Rábánál gyártott mellső tengelylyel gördül le a szerelőszalagokról
– emelte ki a Rába Járműipari Holding Nyrt. elnök-vezérigazgatója, Pintér István.