Palkovics László elmondta: a pedagógusképzésben korábban szeretnék biztosítani a gyakorlati oktatást, erősítenék a szakmódszertant, és szeretnék megvizsgálni, hogyan lehetne másképp pozícionálni a pedagógusokat.
A tartalomfejlesztést részben a tananyag csökkentésével, részben a nemzeti alaptanterv átalakításával képzelik el.
A fenntartói változásról szólva elmondta, hogy 57 tankerület lesz az országban, amellyel azt szeretnék elérni, hogy a mindennapos döntések helyben szülessenek meg, hatékonyabbá és gyorsabbá téve a munkát.
Az államtitkár hozzátette: az oktatási struktúra és infrastruktúra fejlesztésével azt szeretnék elérni, hogy csökkenjen a nagyobb városok és a kisebb települések közötti különbség az oktatásban.
Beszélt arról is, hogy az oktatási intézményi struktúrában létrejön a szakgimnázium.
A világ megváltozott körülöttünk, de mi elfelejtettünk változni hozzá, társadalmi és technológiai szempontból is
– fűzte hozzá Palkovics.
Példaként hozta fel, hogy a projektalapú oktatásra nem biztos, hogy van eszköz egy faluban.
Osztie Zoltán, a KÉSZ elnöke elmondta, hogy októberben megjelenik az Idők jelei második kiadása, amelyben olyan kérdéseket érintenek, amelyek “nem kerülhetők meg a mindennapokban”, így a migrációt, a korrupciót, a törvényalkotást, az ifjúság és a sport kapcsolatát.
Emlékeztetett, hogy a vitaanyaggal a magyar társadalom életének jobbítását szeretnék elérni.