3D rendering of an asteroid

Az oroszok már tesztelik az aszteroida-megsemmisítő tervüket

24.hu

2018. 03. 19. 15:23

Nemcsak az Egyesült Államoknak van terve a Földet fenyegető aszteroidák ellen, hanem Oroszországnak is. A kutatók a közelmúltban aszteroidamodellek és erős lézerek segítségével tesztelték módszerüket.

Orosz kormányzati kutatók szerint a jelenlegi nukleáris fegyverek elég erősek ahhoz, hogy segítségükkel megsemmisítsék a Földet fenyegető aszteroidákat – számol be a Space.com. A szakértők a Journal of Experimental and Theoretical Physics folyóiratban ismertették azt a kísérletet, melyben az objektumok felrobbantását szimulálták.

A csapat a teszt során erős lézerekkel helyettesítette a nukleáris fegyvereket. A kutatók a kísérletben olyan aszteroidamodelleket használtak, melyek struktúrájukban és anyagukban a kondritokra, a gyakori kőmeteoroidokra emlékeztettek. A modellek egy adott pontjára irányított lézersugár pedig hasonló hatást váltott ki, mint egy nagyobb objektumot érő nukleáris csapás.

Az eredmények alapján egy 3 megatonnás bombával már meg lehetne semmisíteni egy 200 méter széles aszteroidát.

Egy ekkora objektum nagyjából tízszer nagyobb, mint a 2013-ban Cseljabinszk felett felrobbant meteor.

A kutatók egyéb megoldásokat is javasoltak a veszélyes aszteroidák semlegesítésére, például a gravitációs vontatást – ezen eljárás során a tömegvonzást felhasználva lehetne eltéríteni a kiszemelt objektumot. Eddig azonban a nukleáris fegyverek tűnnek a legígéretesebbnek, ugyanis ezeket akkor is be lehetne vetni, ha a veszélyes aszteroidát csak későn azonosítanák.

A NASA munkatársai a közelmúltban hasonló aszteroida-semlegesítő elképzelésekkel álltak elő. Az amerikaiak szintén lehetséges megoldásként mutatták be a nukleáris fegyverek használatát.

FORT LAUDERDALE, FL - FEBRUARY 17:  Reef Buehler,4, joins his parents and others after a school shooting that killed 17 to protest against guns on the steps of the Broward County Federal courthouse on February 17, 2018 in Fort Lauderdale, Florida. Earlier this week former student Nikolas Cruz opened fire with a AR-15 rifle at the Marjory Stoneman Douglas High School killing 17 people.  (Photo by Joe Raedle/Getty Images)