A NASA Artemis-programjának célja a Hold déli pólusának feltárása, ahol ember még soha nem járt. A projekt elsődleges célja tudományos adatok gyűjtése, emellett a tudósok remélik, hogy jég formájában vizet is találnak.
Az emberek vezetésével végzett küldetések között a jármű várhatóan önállóan működik, és jut majd el különböző célpontokra, ami hatalmas ugrás a NASA 1961 és 1972 között, az Apollo-programban végzett munkájához képest.
Christophe Moriceau, a cég kutatási igazgatója elmondta, hogy 1995 és 2007 között, 135 küldetés során a NASA a Michelint bízta meg azzal, hogy gumiabroncsokat tervezzen és gyártson az űrsiklóira. 2021-ben pedig új együttműködésbe kezdtek, amelynek azonban számos nehézséggel kell megküzdenie.
Lehetetlen küldetés
A keréknek a Holdon extrém körülmények között kell majd helytállnia. Az első probléma rögtön a tapadásnál jelentkezik, ugyanis a földi gravitációnak mindössze egyhatodával kell dolgozni a Hold felszínén. Tovább bonyolítja a helyzetet az is, hogy a jármű akár 20 fokos, laza és szűz talajjal borított emelkedőkkel néz majd szembe.
Az sem könnyíti meg a helyzetet, hogy a Hold felszínét nem védi atmoszféra, így az UV-sugárzás szintje jóval erősebb, az anyagok pedig lényegesen gyorsabban öregszenek. A holdjáró kerekei folyamatosan kapcsolatban lesznek a talajjal, és ki lesznek téve a Nap és az UV-sugárzás támadásainak.
A kopásállóság megoldása is nehéz, ugyanis a Hold déli sarkán található homok igen csekély eróziónak van kitéve, ami azt jelenti, hogy nagyon agresszíven koptatja a vele kapcsolatba kerülő felületeket.
A holdjáró a legtöbb időt árnyékban tölti majd, így nem tudja majd gyakran feltölteni akkumulátorát a napelemei segítségével. Ezért a Michelinnek úgy kell megválasztania az anyagokat és kialakítania a formatervet, hogy az energiaigény a lehető legkisebb legyen, és a jármű megőrizhesse autonómiáját.
Végül pedig ott van a klíma kérdése. A tudósok remélik, hogy jég formájában vizet találnak majd olyan helyeken, ahol a hőmérséklet mínusz 250 fokra is zuhanhat, de más területeken, ahol a jármű áthalad, akár plusz 100 fokra is felmehet. Ilyen viszonyok nem léteznek a Földön, és csak kivételes anyagok élhetik túl a megpróbáltatásokat.