A legtöbb híresség emiatt már csak a legújabb iPhone készülékeket hajlandó használni, a fogyasztói társadalomnak, a közösségi oldalaknak és az általános jólétnek köszönhetően pedig a trendhullám egyre inkább meghatározza a hétköznapi emberek ízlését is.
Természetesen egy sor más oka lehet annak, hogy manapság valaki az Apple kínálatából választ okostelefont – elég csak a könnyebben szerelhető hardvereket, valamint a biztonságosabb és stabilabb operációs rendszert kiemelni a sorból –, de a presztízstermék kategória miatt ezek a telefonok kivétel nélkül magas vételárral rendelkeznek. Sőt mi több, nemcsak megvásárlásukhoz kell alaposan kinyitni a pénztárcánkat, hanem akkor is, ha javításra kerül sor!
Nehéz jó szervizt találni Magyarországon
Meghibásodás esetén ugyanakkor általában nem az a kérdés, hogy megjavíttassunk-e például egy betört kijelzőt, sokkal nagyobb fejtörést okoz hazánkban az, hogy egyáltalán hová vigyük a problémás készüléket? Általánosságban ugyanis kijelenthető, hogy rendkívül nehéz itthon olyan szervizt találni, ahol megfelelő szakemberek dolgoznak, jó minőségű alkatrészekkel pótolják a hibás elemeket, mindemellett pedig az ár tekintetében sem helyezhetők a megfizethetetlen kategóriába.
Mivel könnyebb kifogni a rossz szervizt, ha Apple termékek javításáról van szó, biztosan mindenki találkozott már a problémával, miszerint az utángyártott alkatrészek között is jelentős minőségbeli eltérések tapasztalhatók. Ennek az oka az, hogy nagy a kereslet az olcsó alkatrészekre, különösen a kijelzők tekintetében. Természetesen nem az emberek akarnak direkt rosszat vásárolni maguknak, ők pusztán olcsó cseredarabot keresnek, csakhogy az utólagos iPhone kijelzők esetében az alacsony ár a közhiedelemmel ellentétben szinte mindig egyet jelent a kritikán aluli kvalitással.
Mindezzel pedig akad néhány további probléma! Az egyik, hogy a rossz minőségű iPhone cserekijelzők piaca gyakorlatilag virágzik, és amíg mindenki a költséghatékonyabb megoldásokat keresi szervizeléskor, ez a jövőben is így marad. Érdemes hozzátenni továbbá, hogy az ilyen termékek rövid időn belül meghibásodnak, vagyis újra szervizben köt ki szeretett okostelefonunk, aminek jóvoltából végül sokkal többet kell kifizetnünk a javításra, mintha csak egyszer vásároltunk volna egy drágább, de cserébe minőségi és tartós cserepanelt.
Mindegyik utángyártott kijelző Kínából származik
A fentiek kapcsán sokan úgy gondolhatják, hogy érdemes lehet akkor kerülni a kínai termékeket, ha egy iPhone kijelző cseréjéről van szó, csakhogy a helyzet nem ilyen egyszerű – tudtuk meg Nagy Gábortól, a budapesti iSamurai iPhone Szerviz és Kereskedés tulajdonosától, aki elmondta, hogy jelenleg 14 különféle cserekijelző létezik kizárólag az iPhone 7-hez, melyek mindegyike Kínából származik. Ennek az oka nem más, minthogy bár az Apple eredendően egy amerikai vállalat, azonban minden készülékük Ázsiában készül, így evidens, hogy az utólagos termékek szintén onnan érkeznek. Komoly gond azonban, hogy az alkatrészek között gyakran jelentős minőségbeli eltérések tapasztalhatók!
„Egyre több kínai manufaktúra áll rá az olcsó iPhone kijelzőkre, csakhogy a kedvező ár mögött nincs megfelelő minőség” – tette tisztába a kérdést Gábor, aki gyorsan hozzátette: ez még a nagy szervizek dolgát is meg tudja nehezíteni. „A gyártók rengeteg esetben még az ottani nagykereket is képesek átverni, tehát rossz minőségű alkatrészt adnak el, aminek kiszűrése sajnos a szervizek dolga. A tapasztalat mellett tehát rengeteg utánajárást igényel az, hogy folyamatosan ellenőrizhető legyen a minőség esetleges változása. Ezt az ellenőrzést és reklamációt itthon azonban csak a nagyobb szervizek engedhetik meg maguknak, ami alaposan megnehezíti a kisebb javítóműhelyek dolgát.”
A rossz minőségű alkatrész csak az érem egyik oldala
A történethez természetesen hozzátartozik, hogy az olcsó, de rossz minőségű iPhone kijelzők piacát egyre több kis szerviz igyekszik kihasználni azért, hogy legalább az ár tekintetében felvegyék a versenyt az ismertebb nevekkel. Ennek köszönhető, hogy a legtöbb helyen csak kijelzőket vagy akkumulátorokat cserélnek, mert a többi alkatrész vagy költséges, vagy nagyobb szakértelmet igényel a ki- és beszerelés, esetleg olyan speciális eszközökre van szükség, ami a többségnek nem áll a rendelkezésére.
Ezek a boltok általában az alacsony árakkal megfogják az új vásárlókat, akik aztán később még egyszer fizethetnek, ha jó minőségű alkatrészt szeretnének maguknak, mert az olcsó cseredarabok rendszerint nem bírják sokáig. Mint a fentiekben is elhangzott, a legnagyobb baj azzal van, hogy a magyar iPhone tulajdonosok részéről van kereslet az olcsó javításra, mert sokaknak csak az számít először, hogy a lehető legjobb áron újra működőképessé váljon ideig-óráig a telefon. Emiatt az országban csak a legnagyobb szervizek azok, akik sok pénzt és energiát ölnek abba, hogy minden tekintetben magas színvonalat biztosítsanak az ügyfeleknek.
Nagy Gábor szerint „nem egyszerű feladat ma jó iPhone szervizt találni itthon, hiszen a reklámok tanúsága szerint mindenki jobban ért hozzá a másiknál, mindenki gyári alkatrészekkel dolgozik, és mindenki piacvezető. Az iSamurai neve alatt azonban mi nem engedhetjük meg magunknak például a silány minőségű alkatrészeket, hiszen ezzel teljesen aláásnánk a jó hírünket, a visszajáró ügyfeleink és a rengeteg internetes ajánlásunk pedig azt igazolja, hogy ez egy jó irány. Ha tehát valakinek tanácsot kellene adnom, én azt mondanám, hogy olyan szervizt válasszon, melynek megkérdőjelezhetetlen a híre, az alacsony árak pedig ne befolyásolják a döntésben, mert az általában egyet jelent a rossz minőséggel.”