A Google még az év elején ígérte meg, hogy a Chrome böngészőbe alapból beépülő hirdetésblokkolót idén azokban az országokban is aktiválja, ahova eddig nem jutott el. A fejlesztés 2018 februárjában első körben kanadai, európai és amerikai felhasználókhoz érkezett meg, így a magyarok gyakorlatilag semmi újdonságot nem fognak észrevenni a napokban esedékes globális kiterjesztéssel.
A Chrome böngésző azokon a weboldalakon kezdi tiltani a reklámokat, amelyek nem felelnek meg a feltételeknek. A cél az, hogy eltávolítsák a túl zavarónak és problémásnak ítélt reklámokat a mindennapi böngészésből. Ezen hirdetéseket – legyen szó pop-upokról, automatikusan elinduló, kilőhetetlen, hangos videókról vagy a visszaszámlálókkal felszerelt óriáshirdetésekről – még két éve szedte listába a Coalition for Better Ads, egy olyan szakmai csoport, melynek tagjai között megtalálhatjuk a Facebookot és magát a Google-t is.
A csoport a felhasználók visszajelzései alapján 12 fajta olyan típust határozott meg, amiket kerülniük kell a hirdetőknek és kiadóknak. Ilyenek többek közt a hanggal automatikusan elinduló videós, a számlálóval ellátott, az egész képernyőt beterítő, villogó-animált, és el nem tüntethető hirdetések.
Amennyire öngólnak hangzik az új hirdetésszűrő, annyira nem az. A Google ugyanis azt szeretné, ha a netezést a lehető legkevesebb dolog zavarná meg, és a reklámok ne rondítsanak bele az élménybe. Ha viszont lesz beépített szűrő, akkor jó eséllyel csökkenhet a böngészőbe települő hirdetésblokkolók (például az AdBlock) száma és azok használata.