Az amerikai szenátus hírszerzési bizottsága elé vonulva kellett érzékeny kérdésekre válaszolniuk a legnagyobb internetes cégeket képviselő jogászoknak. A Facebookot, a Twittert és a Google-t felületeiken megjelenő, oroszok által vásárolt manipulatív hirdetésekkel kapcsolatban faggatták.
Az Apple-vezérigazgatója, Tim Cook ennek kapcsán kifejtette, hogy ha a közösségi média társadalomra gyakorolt hatásainak kérdését boncoljuk, akkor nem magát az orosz csoportokat, vagy a célzott dezinformációs kampányokat indító egyéneket kellene problémának tekinteni. NBC Newsnak adott interjújában elmondta, hogy az igazi baj az, hogy a netes óriáscégeknek megvan a hatalmuk arra, hogy megosszák és befolyásolják az embereket.
Nem hinném, hogy a külföldi kormányok hirdetései jelentenék a legnagyobb problémát. Ez csak 0,1 százaléka a valós problémának. A nagyobb gond, hogy ezen eszközöket emberek megosztására, manipulálására lehet felhasználni, hogy az álhírek szélesebb tömeget érjenek el és befolyásolják gondolkodásukat. Számomra ez az első számú probléma.”
A legfrissebb információk szerint az oroszok által indított hirdetési kampány üzenetei 126 millió Facebook-felhasználóhoz jutottak el (más kérdés, hogy az elérések száma nem jelent semmit, hiszen az emberek töredéke olvassa el a hírfolyamába került tartalmat). A Twitteren 131 ezer bejegyzésben szerepeltek, és 1000 YouTube-videó fűződik azokhoz.
A techcégek jogászai is azzal érveltek, hogy hiába hangzik soknak az, hogy mennyi embert értek el ezek a hirdetések, az oroszokkal kapcsolatban álló tartalmak a teljes tartalom elhanyagolható részét adták csak. Kamufelhasználóból pedig szerintük sokkal kevesebb van a rendszerben, mint azt kívülről érezni.