Múlt héten írtuk meg: immár a Google AlphaGo névre keresztelt mesterséges intelligenciája a világ legjobb gójátékosa, miután a háromkörös mérkőzés első két menetében legyőzte a 19 éves világbajnok Ko Csiét. Ezt azzal fejelte meg, hogy a harmadik menetben is győzelmet aratott, így a mesterséges intelligencia
A keresőóriás által felvásárolt londoni DeepMind szoftvere szép karriert futott be, tavaly azzal hívta fel magára a figyelmet az MI, hogy megverte a koreai Li-Szedolt. Ez mérföldkőnek számított, hiszen korábban nem sikerült olyan szoftvert írni, ami hatékonyan vette volna fel a harcot az emberi játékosok ellen góban. A szakemberek pár éve még azt mondták, hogy legalább egy évtized kell ahhoz, hogy olyan programot írjanak, ami legyőzi az embert.
A győzelem után a fejlesztők tovább finomították AlphaGót, akinek legújabb iterációja már a Master jelzőt kapta, majd harcba állították Ko Csie ellen. A mostani elsöprő győzelem után viszont úgy tervezik, nyugdíjazzák az MI-t, és magasztosabb célok érdekébe állítják.
Az AlphaGo mögött álló fejlesztői csapat újabb kihívásokra fordítja energiáit, és olyan fejlett algoritmusokon dolgozik majd, amelyek egy napon segíthetnek a tudósoknak megoldani legösszetettebb problémáinkat, például gyógymódot keresni betegségekre, csökkenteni az energiafogyasztást, vagy feltalálni új anyagokat.”
– írta Demis Hassabis, a Deepmind vezetője blogbejegyzésükben.
A kutatók úgy gondolják, hogy az MI segíthet a társadalmi problémák megoldásában olyan módon, hogy újfajta gondolkodásra készteti az embereket, erre AlphaGo az eddigi legjobb példa. A gépagy ugyanis nemcsak ellenfélként vett részt a meccseken, de egyben arra is ösztönözte a gójátékosokat, hogy új stratégiákat próbáljanak ki,
A Li Szedollal történt mérkőzés után AlphaGo saját maga tanára lett, a kutatók több millió olyan meccset folytattak le AlphaGóval, amit saját maga ellen vívott. Később egy dokumentumot is közzétesznek majd a játékosok számára, amely 50 darab AlphaGo vs. AlphaGo meccs adatait és tanulságait tartalmazza.