Tizenöt éven belül az Egyesült Államokban a jogosítvánnyal rendelkezők több mint 20 százaléka 65 éves vagy annál idősebb lesz. A korosztály létszáma húsz év alatt csaknem duplájára nő, a jelenlegi 30 millióról 2030-ig 57 millióra.
Az okosabb gépkocsik és a jobban megtervezett utak segíthetnek ugyan abban, hogy az idős vezetők tovább maradjanak a volán mögött, de előbb-utóbb mindenki túléli vezetőképes korát – a férfiak általában hat, a nők pedig átlagosan tíz évvel. Az egészséges idős vezetőkre nem feltétlenül leselkedik több veszély, mint fiatalabb társaikra, de sok idős embernek lehet olyan az állapota, hogy az már hatással van vezetői képességeire
Például egy negyvenévesnek hússzor több fényre van szüksége ahhoz, hogy éjszaka úgy lásson, mint egy húszéves; ráadásul az idősebb vezetők rendszerint kevésbé pontosan mérik fel a sebességet és a távolságot, a reflexeik is lassabbak. Az idős vezetők végzetes baleseteinek száma az egészségügyi nyilvántartás alapján 75 évtől kezd érzékelhetően megnőni.
Az új technológiák segíthetik az idősebb vezetőket abban, hogy több időt és nagyobb biztonságban töltsenek a volán mögött. Az ütközéselhárító rendszereknek a gépkocsiba beépített érzékelői figyelmeztetik a vezetőt a balesetveszélyre. Még arra is képesek, hogy átvegyék a szerepét, és helyette működtessék a féket. Egy hasonló technológia a párhuzamos parkolásban segíti a vezetőt. Az éjszaka látó rendszerek az egyik legkínzóbb gondtól mentik meg az idős embereket.
Az új technológián túl van, akinek az is elég, ha nagyobb kezelőgombokat tesznek a gépkocsiba, amelyeket könnyebb megtalálni.