Szórakozás

Először megnyugtatta a bankja, hogy a számláján megjelenő milliókat örökölte, majd jött a feketeleves

BrianAJackson / Getty Images (illusztráció)
BrianAJackson / Getty Images (illusztráció)
A brit férfi többször is jelezte a pénzintézetének a számláján megjelenő nagy összegű utalásokat, de megnyugtatták, hogy csak örökölte, majd miután elköltözött és felújításba kezdett, visszavették az egészet.

Az angliai Norfolkban élő 54 éves Russell Alexander először nagyon meglepődhetett, majd nagyon örülhetett a váratlan szerencséjének, de a váratlan fordulatokban hemzsegő története újabb váratlan fordulatot vett.

A férfi bankszámláján – 2020. december 29-től kezdve – több alkalommal is nagy összegek landoltak, volt, hogy egyszerre akár 50 ezer font, azaz közel 21,5 millió forint, amiről tudta, hogy nincs rendjén, ezért jelentette a váratlan utalásokat a bankjánál. A Barclays munkatársai először nem válaszoltak neki, majd megnyugtatták, hogy örökségről van szó, ezért megtarthatja a számláján indokolatlanul felgyülemlő pénzt.

Végül összesen 110 ezer fonttal, azaz több mint 47,3 millió forinttal lett gazdagabb, de a könnyű pénznek nem örülhetett túl sokáig.

A Metro beszámolója szerint ugyanis kilenc hónappal az első utalás után a Barclaysnél belátták, hogy hiba csúszott a gépezetbe, és levontak a számlájáról minden pénzt, ami jogosulatlanul került oda – plusz 6 ezer font (2,5 millió forint) extra költséget is.

Alexander azt állítja, hogy most egy félig romos, fűtés nélküli otthonban kell élnie, és nem maradt pénze a problémák megoldására.

A Barclays pedig elismerte, hogy a pénzt egy másik személy utalta át Alexander  számlájára tévedésből, és azt is: „tévesen azt a tájékoztatást adták, hogy megtarthatja a pénzt”.

Alexander elmondása alapján a Barclays 500 font (215 ezer forint) kártérítést ajánlott fel neki bocsánatkérésként, ami őt „teljesen felháborította”.

40 éve hűséges ügyfél vagyok, és kétszer is határozottan azt állították, a pénz az enyém, és elkölthetem

– írta le a helyzetet, majd hozzátette, a tervei szerint a házból szállást faragott volna, amit az Airbnb-n tervezett meghirdetni, de most évekig dolgoznia kell, hogy megkeresse a házra és az átalakításra szánt pénzt.

Első alkalommal 30 ezer fontot (12,9 millió forintot) utaltak a számlájára tavaly december végén azzal a megjegyzéssel, hogy „utolsó anyunak”, amit ő nem tudott mire vélni, ezért jelezte is a dolgot a Barclaysnek, de a bank online ügyfélszolgálatától nem érkezett válasz.

2021. január 15-én újabb 30 000 fontot – és egy 777 fontos (334 ezer forintos) bónuszt – kapott rejtélyes módon, amikor úgy döntött, felhívja a bankot.

Alexander azt állítja, néhány héttel később egy banki alkalmazott felhívta őt azzal, hogy az átutalások közvetlen örökösödési kifizetésnek tűnnek számára, és elköltheti a pénzt.

A férfi és menyasszonya június 23-án költözött be a felújítandó házba, miután eladták hétágyas panziójukat, és bele is fogtak az a munkálatokba.

Augusztusban aztán újabb 50 ezer font (21,5 millió forint) landolt a számláján, szeptemberben pedig az is kiderült, honnan származik a pénz. Alexandert egy korábbi vállalkozásának az egyik ügyfele azzal hívta fel, hogy ő volt figyelmetlen utaló, mire a megdöbbent Alexander azonnal értesítette a bankját erről az információról, a Barclays munkatársai pedig elismerték a hibát.

Végül az első utalás után napra pontosan kilenc hónappal, szeptember 29-én végül levonták a pénzt a férfi számlájáról.

Semmi értelme nem volt, amikor a pénz csak úgy megérkezett, de kétszer is ellenőriztem a bankkal és egy könyvelővel – és mind azt mondták, költsem el.

Szétszedtem a házat, és azt terveztem, hogy a pénzből rendbe teszem, de most visszavették a pénzt, és egy romos ház egyik szobájában kell élnem. Hetek óta álmatlan éjszakáim vannak emiatt. Nem tudom, mi a baj a Barclaysszel. Így nem lehet bankot vezetni. Felháborító, hogy így bánnak a hűséges ügyfeleikkel. 40 éve bankolok náluk. Miután kilenc hónapig hamis reményt keltettek bennem, az 500 fontos kártérítésük teljes mértékben sértő. Évente több milliárd fontot keresnek. Kilenc hónapig ült ott a pénz, és azt mondták, ha elköltöttem volna, nem tudnának semmit sem tenni, de mivel nem költöttem el, visszavették” – fakadt ki a pórul járt Alexander.

A Barclays szóvivője azt mondta, hogy a bank „sajnálja”, ami a férfival történt, majd hozzátette: nyilvánvaló számukra, hogy a pénz feladója az online fizetési utasítások kitöltésekor nem a megfelelő címzettet választotta ki a kedvezményezettek listájáról, és amikor ez kiderült, akkor le is vonták a pénzt Alexander számlájáról. Azt is elismerte, a férfit tévesen tájékoztatták úgy, hogy a pénz az övé, és elköltheti.

A 6 ezer fontos büntetés kiszabásáról pedig úgy nyilatkozott, hogy hiba volt, és vissza is utalják a pénzt a pórul járt férfinek, csak hogy némi öröm is legyen az ürömben.

Ajánlott videó

Olvasói sztorik