A Pénzhamisítókkal 2008-ban a legjobb idegennyelvű filmnek járó Oscar-szobrot elnyert osztrák forgatókönyvíró-rendező, Stefan Ruzowitzky legújabb filmje, a pénteken a locarnói filmfesztiválon bemtatkozott Hinterland lehet az idei év egyik legnagyobb meglepetése.
1920-ban – röviddel az első világháború, illetve az Osztrák-Magyar Monarchia szétesése után – játszódó történet egy olyan darabjaira hullott világban játszódik, ahol a császárságot éppen felváltotta a köztársaság, a sziklaszilárdnak hitt elveket, gondolatokat és intézményeket pedig művészeti, vagy épp politikai mozgalmak kérdőjelezik meg, így az emberek egy pillanatra sem érezhetik úgy, hogy az életük szilárd lábakon áll.
A film főszereplője egy magánnyomozóból lett katona, a hadifogolytáborból visszatérő Peter Perg (Murathan Muslu), aki a bajtársait tizedelő rejtélyes sorozatgyilkos megtalálásán dolgozik, oldalán a mindig hidegvérrel gondolkodó törvényszéki orvosszakértővel, az intelligens, kifinomult Theresa Körnerrel (a Babilon Berlinből ismert Liv Lisa Fries).
A majdnem teljes egészében bluebox technikával – egyszínű, kék falak előtt – készült filmnek épp a hátterekben rejlik majd az ereje, hiszen azt az expresszionista film alapköve, az 1920-ban készült Dr. Caligari díszletei inspirálták, még erősebben sugározva a Hinterland alapvető mondanivalóját, miszerint
hiszen a nyolcszáz éven át az uralkodói szerepet gyakorló Habsburgok, a hetven évet a trónon töltött I. Ferenc József, illetve a véres háború után, a különböző mozgalmak tengerében az embereknek fogalmuk sem volt arról, mit hoz majd a holnap.
A Variety által megszólaltatott rendező szerint erős a hasonlóság 1920 Bécse, illetve a mai valóság között, hiszen az emberek egy része
A Hinterland hazai premierdátuma egyelőre nem ismert, Németországban azonban október 7-től már biztosan látható lesz.